Peste 460 de reclamatii au inregistrat, luna trecuta, angajatii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Prahova, aproximativ jumatate dintre acestea fiind din partea prahovenilor care intampina probleme cu bancile la care au credite. „Reclamatiile prahovenilor vizeaza faptul ca prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului 50/2010 nu sunt aplicate. In plus, multi dintre cei care au apelat la noi urmeaza sa aiba procese cu bancile in instanta. Din pacate, insa, am facut controale in urma sesizarilor venite din partea prahovenilor la o banca, aceasta a primit amenda pentru neregulile constatate, dar in continuare nu aplica prevederile ordonantei amintite. Alte persoane vin sa reclame aceeasi institutie bancara, insa situatia se repeta. Valoarea totala a amenzilor aplicate bancilor este deja de 200.000 lei”, ne-a precizat Cristian Toader, directorul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Prahova.
Prahovenii care au credite la o banca trebuie sa stie ca niciun creditor nu are voie sa schimbe tipul de dobanda (din variabila in fixa sau invers) si nici sa majoreze rata dobanzii. De asemenea, creditorul trebuie sa elimine din contract comisioanele care nu sunt permise de OUG 50/2010 (cum este comisionul de risc). Conform OUG 50/2010, se pot percepe numai urmatoarele comisioane: comision de administrare credit sau comision de administrare cont curent (nu ambele simultan), comision de rambursare anticipata de maximum 1% si numai la credite cu dobanda fixa, comision unic pentru servicii prestate la cererea consumatorilor, costuri aferente asigurarilor daca este cazul, penalitati. Este bine de stiut si faptul ca niciun creditor nu are voie sa redenumeasca vreun comision pe care legea ii cere sa il elimine.
Toti cei care constata ca bancile nu respecta prevederile ordonantei amintite este bine sa depuna o reclamatie in acest sens la CJPC Prahova, care are sediul pe Strada Industriei nr. 111, Ploiesti sau la adresa de e-mail reclamatii.prahovaTopc.ro.
Anemary GRIGORE