Din programul de reabilitarea si modernizarea tronsonului Bucuresti – Campina, demarat in anii din urma de catre Compania Nationala de Cai Ferate CFR – SA, nu putea sa lipseasca podul CFR de la Poiana Campina. Cu atat mai mult cu cat s-a trecut, de ceva vreme, la modernizarea tronsonului Campina – Predeal. Podul CFR de la Poiana Campina se afla la doar o suta de metri distanta de Gara Campina. La prima vedere, in informatia precedenta s-ar putea crede ca exista o contradictie in termeni, un nonsens, dar nu trebuie uitat ca municipiul Campina este (poate) singurul oras din tara care are gara intr-o alta localitate, chiar daca este invecinata si cu denumire apropiata. Podul pe sub care trece soseaua ce leaga municipiul campinean de centrul comunei Poiana Campina a fost supus unor lucrari de consolidare care au durat doar 40 de zile. Un timp record pentru Romania, mai ales dupa termenele cu care ne-au obisnuit constructorii romani. Insa daca facem precizarea ca lucrarile au fost executate de o firma germana (infrastructura si suprastructura magistralei de cale ferata Bucuresti-Brasov sunt realizate de un consortiu din care fac parte o firma germana si una austriaca), lucrurile nu mai par atat de neobisnuite. Mai bine de o luna, pe sub podul de cale ferata amintit, s-a circulat alternativ pe o singura banda, iar in vederea fluidizarii circulatiei rutiere din zona au fost instalate panouri de avertizare pentru pietoni si semafoare pentru conducatorii auto. Cu toate acestea, la orele de varf (in special, in perioada examenelor pentru admiterea la Scoala de Politie), se formau cozi impresionante de masini, mai ales ca pe ruta respectiva circula numeroase camioane de mare tonaj. Investitia a fost finalizata zilele trecute, iar in prezent, pe sub Podul CFR de la Poiana Campina se circula normal. Ar mai fi de mentionat ca, datorita solutiilor tehnice adoptate, pe magistrala Bucuresti-Brasov, dupa finalizarea tuturor lucrarilor de modernizare, circulatia trenurilor de calatori se va desfasura cu viteze de pana la 160 km/h.
Adrian BRAD