Firmele romanesti producatoare de vinuri cu denumire de origine controlata si/sau indicatie geografica protejata, precum si organizatiile de producatori sau cele interprofesionale din sectorul vitivinicol pot accesa fonduri comunitare si de la bugetul statului pentru a-si promova vinurile pe terte piete. Pentru aceasta, se impune conceperea unor programe de promovare a produselor realizate, a caror durata de aplicare trebuie sa fie de cel putin un an si cel mult trei ani. Masura are ca principal scop sprijinirea sectorului vitivinicol din Romania de a se face mult mai cunoscut in spatiul Uniunii Europene, precum si de ameliorare a competitivitatii vinurilor pe piata comunitara.
Potrivit informatiilor Agentiei de Plati si Interventie in Agricultura (APIA), fondurile alocate in acest sens de catre Uniunea Europeana depasesc 3,5 milioane de euro, din care valoarea subventiei comunitare va fi de 50 la suta, cea a beneficiarilor – de 20 la suta, iar bugetul Romaniei va asigura restul finantarii pentru promovarea vinurilor autohtone in strainatate. Propunerile de programe de promovare a produselor vitivinicole se depun la sediul Ministerului Agriculturii (Bd. Carol nr. 24, sector 3, Bucuresti, cod postal 020921, oficiul postal 37). Solicitantii ale caror programe vor fi selectate urmeaza sa incheie contracte de finantare cu Agentia de Plati si Interventie in Agricultura, in termen de 90 de zile calendaristice de la data notificarii deciziei Comisiei Europene de aprobare a cofinantarii.
C. DUMITRU