Pentru a recupera ratele neplatite, angajatii unor banci apeleaza la vecinii clientilor lor pe care ii roaga sa bata la usa restantierilor. Mesajul este standard, de cele mai multe ori. Dupa ce se prezinta politicos si isi cere scuze de deranj, angajatul bancii ii spune persoanei de la celalalt capat al firului ca, in blocul sau, la scara X, apartamentul Y locuieste o doamna al carei nume il silabileste de doua ori, pentru a fi sigur ca a fost inteles corect. „Avem o mare rugaminte la dvs. Va rugam sa ii lasati in cutia postala un bilet vecinei dvs de la apartamentul … cu urmatorul numar de telefon si numele bancii”. Multi dintre cei care au fost deranjati cu asemenea telefoane spun ca acestea ajung la un moment dat sa se repete chiar si de cateva ori pe luna. „Este un abuz”, ne-au precizat oficiali din cadrul Protectiei Consumatorilor. Reprezentanti ai Autoritatii Natio nale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) au precizat pentru Gandul ca au primit plangeri de la persoane are reclama asemenea practici. Intre bancile reclamate se numara Bancpost si Piraeus Bank. In iulie, numarul persoanelor fizice si juridice care aveau restante la credite s-a diminuat cu 0,02%, ajungand la 230.781 persoane, potrivit datelor BNR. Restantele la credite ale populatiei si firmelor au scazut in iulie cu 0,46% comparativ cu luna anterioara, pana la 12,67 miliarde de lei.
Cititi mai multe pe www.gandul.info.