La Ploiesti au aparut – a cata oara?! – pe strazile centrale si pe cele secundare tot felul de cratere sapate in cadrul asa-numitelor interventii pentru remedierea avariilor.
Numai saptamana trecuta s-au inregistrat nu mai putin de 47 de lucrari de interventii solicitate Biroului de Retele Edilitare, din cadrul Primariei, pentru retelele Apa Nova, Distrigaz si Dalkia.
,,Acesta este un numar constant de interventii si e normal sa fie asa in conditiile in care exista inca retele vechi neinlocuite. Pe de alta parte, in aceasta perioada vor exista mult mai multe lucrari de interventii deoarece reprezentantii Distrigaz vor trece la inlocuirea conductelor vechi de gaze cu altele din polietilena pe 139 de strazi din oras’’, ne-a explicat Liviu Gheorghiu, seful Biroului de Retele Edilitare. ,,Inlocuirea conductelor de gaze se va face in toate cele patru puncte cardinale ale Ploiestiului, fiind astfel afectate toate zonele orasului. Desigur, aceasta va insemna un disconfort pentru cetateni, atat din punct de vedere al restrictionarii traficului pietonal sau al autovehiculelor, cat si din cauza faptului ca vor fi oprite gazele pe perioade scurte de timp’’, a mai adaugat interlocutorul nostru. Potrivit acestuia, cetatenii vor fi anuntati din timp ca se intrerupe alimentarea cu gaze, insa deranjul ramane, deoarece proba de presiune dupa inlocuirea unei conducte de gaze poate dura pana la 72 de ore, adica trei zile.
Potrivit datelor statistice, de la inceputul anului si pana in prezent, in topul interventiilor se afla, detasat, pe primul loc, societatea de apa si canal Apa Nova, cu 740 de lucrari, iar pe locul al doilea este Distrigaz, cu 524 de lucrari. Electrica a inregistrat 80 de interventii, Romtelecom – doar 44, iar Dalkia – 39.
,,Totusi, comparativ cu alti ani, se poate spune ca sunt din ce in ce mai putine astfel de avarii, iar odata cu inlocuirea conductelor vechi speram ca numarul acestora sa se diminueze semnificativ’’, a mai precizat interlocutorul nostru.
In unele cazuri, interventiile pentru remedierea avariilor s-au lasat si cu amenzi. Si asta, pentru ca fie s-a depasit termenul stabilit de reparatie, fie pentru nerespectarea tehnologiei de refacere a carosabilului. ,,Deocamdata, am inaintat 55 de sesizari catre Politia Comunitara, autoritatea care poate amenda’’, ne-a mai declarat interlocutorul nostru.
Din pacate, amenzile in astfel de situatii, potrivit Hotararii de Consiliu Local, din 2008, nu sperie societatile care lasa in urma lor un oras ghiorlanit – amenda maxima fiind de doar 2500 de lei. O alta problema vizeaza si receptionarea lucrarilor, deoarece comisia de receptie – formata din reprezentanti ai Primariei, ai constructorului care s-a ocupat de lucrare si ai proprietarilor de retele – se intruneste mai greu, de unde rezulta alte intarzieri in finalizarea lucrarilor de interventii.
Cristina DOBRE