Asa arata statisticile Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorului Prahova. Institutia este abilitata sa apere drepturile consumatorilor pe raza a patru judete: Ialomita, Buzau, Calarasi si Prahova. Dintre acestea, cand este vorba sa-si apere drepturile, cetatenii din Prahova se situeaza pe primul loc, luna trecuta, de pilda fiind inregistrate 170 de sesizari. Prahovenii reclama, de cele mai multe ori nereguli in respectarea contractelor de prestari servicii, precum firmele furnizoare de telefonie mobila, televiziune prin cablu sau internet etc. Altii sunt nemultumiti de prestatia societatilor de service, in cazul reparatiei aparatelor electrocasnice aflate in garantie, de multe ori, durata reparatiei depasind termenul legal de maximum 14 zile lucratoare. Seful comisariatului regional nu este foarte mirat de acest volum mare de sesizari. „Este normal ca in Prahova sa fie mai multe reclamatii, pentru ca in acest judet isi desfasoara activitatea un mare numar de operatori economici. Numarul reclamatiilor la OPC se mentine constant, iar prahovenii s-au mentinut in capul listei dintotdeauna”, ne-a declarat Augustin Georgescu, directorul Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Prahova. In urma unor sesizari, comisarii OPC sunt in plina campanie de control asupra modului de etichetare si comercializare a bauturilor racoritoare, alcoolice si a apei. In urma verificarilor, acestia au depistat la cinci hipermarketuri, sticle de vin care aveau expuse pe etichete diverse anunturi privind castigarea unor premii in bani, in conditiile in care campania promotionala se incheiase demult, iar in cazul recipientelor cu apa plata sau carbogazoasa, nu era mentionata intreaga compozitie chimica. Numai in luna iulie a acestui an, inspectorii OPC au aplicat, in Prahova, 347 de amenzi in valoare totala de 931.020 de lei.
Alex POLICALA