Pana cel tarziu pe 16 august, primarii celor 104 localitati prahovene, dar si conducerea administratiei judetene, au obligatia sa elaboreze alte organigrame, care sa includa si restructurarile, conform noilor reglementari legislative. De asemenea, au obligatia sa aprobe noile organigrame, sa rectifice bugetul de venituri si cheltuieli al aparatului propriu si al institutiilor publice din subordine, astfel incat sa se incadreze in numarul maxim de posturi rezultat in urma reducerilor. De acest lucru le-a reamintit premierul, prefectilor, si la ultima videoconferinta, de la sfarsitul saptamanii trecute.
In unitatile administrativ-teritoriale din Prahova, numarul de posturi era de 20.422, dintre care 18.701 ocupate. In cazul municipiilor, numarul posturilor ocupate a fost de 5.104, la orase – 3.766, iar la comune – 9.151. Ca urmare, desi s-a facut mare tam-tam la nivel national ca vor disparea zeci de mii de bugetari, in teritoriu, realitatea este ca, in majoritatea primariilor, disponibilizarile functionarilor publici vor fi mai mult pe hartie, situatie valabila inclusiv in Prahova.
Astfel, sunt destule cazurile in care la primarii nu este nevoie sa se reduca numarul functionarilor publici, pentru ca acesta este sub cel prevazut in noile prevederi legislative. Insa, vor exista si sacrificati – angajatii din politiile comunitare, viitoarele politii locale. Si in acest caz s-a stabilit un normativ de personal: comunele, orasele, municipiile vor avea un post de politie locala la 1.000 de locuitori. In cazul serviciilor de evidenta a persoanei, normativul este de un post la 6.500 de locuitori pentru comune, orase si municipii.
Mai multe informatii despre acest subiect puteti afla din editia tiparita a ziarului Prahova de maine, 21 iulie.