Desi, potrivit Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), termenul initial de finalizare a lucrarilor pentru construirea autostrazii Bucuresti – Ploiesti era iunie 2010, pentru tronsonul care strabate judetul Prahova, nu se vor aloca, in acest an, fonduri suplimentare decat pentru doua poduri: unul din zona comunei Barcanesti si altul peste raul Teleajen.

Cu toate ca, in luna mai a acestui an, premierul Emil Boc anunta continuarea lucrarilor, in vederea finalizarii, in 2011-2012, a unor obiective, printre care si autostrada Bucuresti-Ploiesti, si ca vor exista resurse financiare „sa putem duce mai departe aceste investitii”, lucrurile s-au impotmolit. Tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti al autostrazii (care ar fi trebuit dat in folosinta de luna trecuta) a ramas la stadiul de mormane de balast, care asteapta, pe alocuri, sa intre in corpul drumului. Mai mult decat atat, o portiune de aproximativ un kilometru, dintre Zanoaga si Sicrita, in apropiere de podul peste Teleajen, nici macar nu a fost scoasa din circuitul agricol, iar locuitorii isi cultiva, in continuare, porumbul! Si asta desi, in scripte, stadiul fizic al realizarii autostrazii, intre Moara Vlasiei si Ploiesti, este de 42,38%, in timp ce stadiul valoric este de 50%.
Reprezentantii firmelor SC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL si SC Com-Axa SRL – constructorii de pe tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti – au impartit autostrada in bucati, astfel ca fiecare dintre societati raspunde de modul in care inainteaza lucrarile.
Cel putin anul acesta, banii vor fi directionati, asa cum am mentionat, catre cele doua poduri – de la Barcanesti si de la Zanoaga – peste raul Teleajen (care este aproape finalizat – foto), dat fiind faptul ca fondurile guvernamentale destinate construirii autostrazii vor fi „comasate” catre prima sectiune – de la Bucuresti la Moara Vlasiei.
Drept urmare, avand in vedere modul in care se finanteaza si se lucreaza la acest obiectiv, a carui valoare a fost crescuta, prin actele aditionale semnate de-a lungul timpului, este de notat noua promisiune a lui Emil Boc: anul 2012 – ca termen pentru darea in folosinta a autostrazii Bucuresti – Ploiesti…
Violeta STOICA