Inca de la 21 octombrie 2008, operatorii de telefonie mobila si fixa, din tara, au pus la dispozitia clientilor proprii serviciul de portabilitate.
Este vorba despre cei care vor sa schimbe operatorul de telefonie mobila sau fixa, dar sa isi pastreze numarul de telefon. De-a lungul timpului, despre aceasta posibilitate s-a tot vorbit, in mare parte existand numai pareri bune. Si asta pentru ca aceia care doreau sa beneficieze de serviciile altui operator de telefonie nu erau nevoiti sa isi schimbe si numarul de telefon, evitand astfel situatia in care clientul trebuia sa isi anunte toate persoanele din agenda ca are un nou numar de telefon. Serviciul a fost laudat si pentru ca prefixul se pastreaza, indiferent despre ce retea de telefonie este vorba. Sistemul nu este insa perfect.
Ceea ce nemultumeste acum, pe tot mai multi dintre clienti, este legat de faptul ca operatorii de telefonie mobila se folosesc de portabilitate tocmai pentru a-si taxa clientii in plus, fara ca acestia sa fie anuntati. De exemplu, nu de putine ori s-a intamplat sa sunati la un numar care avea prefix de Vodafone, dar care, fara sa stiti, era portat in Orange, Zapp sau Cosmote. Ei bine, desi in mod normal ar trebui sa fiti anuntati ca acel numar s-a portat, inca de la initierea apelului, acest lucru nu se intampla si, fara sa bagati de seama, sunteti taxat ca si cum ati suna in retele diferite. Conform site-ului www.portabilitate.com, al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii, singura diferenta dintre apelurile in aceeasi retea si apelurile in retele diferite este dat de… tarait, adica de tonul de apel. Dar, pentru ca multi nu stiu de acest lucru, se trezesc, in momentul facturarii, ca au vorbit mai mult in alte retele, decat stiau ei si, bineinteles, ca au si fost taxati in plus pentru asta.
Mai mult decat atat, nici macar dupa consultarea desfasuratorului apelurilor, atasat la factura, nu se poate sesiza cu usurinta care sunt numerele portate si care nu. Deocamdata, reprezentantii Oficiului pentru Protectia Consumatorului Prahova sustin ca nu au fost reclamatii legate de acest serviciu, poate si pentru ca putini stiu de aceste diferente.
„Pe portabilitate nu avem nicio sesizare, dar pentru celelalte servicii legate de telefonie sunt destule reclamatii”, ne-a declarat Cristian Toader, directorul Comisariatului Regional Pentru Protectia Consumatorilor Prahova.
Marius GHEORGHE