Daca, in general, curatenia strazilor brezene nu lasa de dorit, infrastructura stradala a “sectorului sapte al Bucurestiului” (cum este supranumita Breaza datorita numerosilor bucuresteni cu stare care si-au construit case de vacanta aici) este in mare suferinta. Pe drumul spre Primarie, soferul microbuzului in care a calatorit semnatarul acestor randuri a bombanit tot timpul pe seama carosabilului, gaurit ca un svaiter. “Trebuie sa faca mai repede ceva cu nenorocitul asta de drum, dar vad ca astia de la Primarie nu misca nimic”, tuna conducatorul auto, din cinci in cinci minute, pomenindu-i in cuvinte deloc magulitoare pe cei din fruntea localitatii. Intrebandu-l pe primarul Nicolae Ferastraeru care este viitorul reabilitarii carosabilului de pe artera centrala, acesta ne-a asigurat ca banii s-au alocat deja, atat pentru repararea DJ 101 R (strada principala), cat si pentru modernizarea drumului judetean care duce spre Ocina, afectat si el din cauza traficului intens la care este solicitat. “Imi pare rau pentru starea carosabilului din orasul nostru, dar in anii precedenti nu am putut demara lucrari de reparatii strazi, deoarece era in lucru o alta investitie foarte importanta: extinderea si reabilitarea retelei publice de apa. Nu avea niciun sens sa asfaltam ca sa avem ce sparge apoi, cheltuind fara discernamant banii contribuabililor. S-a organizat licitatia pentru reabilitarea principalei artere a localitatii, dar dupa parcurgerea tuturor etapelor si comunicarea rezultatului final, la licitatia pentru DJ 101 R, unul dintre participanti a depus o contestatie, inaintata de noi catre Comisia Nationala de Solutionare a Contestatiilor, care ne-a trimis raspunsul pe 22.04.2010. Ca un facut, dupa cinci zile, a fost depusa o noua contesatie, termenul de solutionare al acesteia fiind intre 14 si 20 de zile. Termenul legal de incheiere a contractului de lucrari (efectuarea de plombe si covoare asfaltice) era 30 aprilie 2010, daca nu s-ar fi depus nicio contesatatie, dar asa, suntem nevoiti sa mai asteptam, fiindca nu putem incalca legea, astea sunt rigorile ei”, ne-a declarat edilul orasului. Tot de la interlocutorul nostru am mai aflat ca, de multe ori, contestatiile sunt un factor perturbator, prin recurgerea la ele creandu-se posibilitatea suspendarii procesului de atribuire prin licitatie a contractului de lucrari in orice moment. Profitandu-se de prevederile permisive ale legislatiei, s-a nascut practica depunerii unor contestatii “in cascada”, ceea ce conduce implicit la suspendari ale procedurilor tot “in cascada”, situatii care provoaca intarzieri majore in realizarea lucrarilor. Reabilitarea celor doua drumuri va costa aproximativ 9 miliarde de lei vechi, dar desi banii sunt pregatiti si licitatiile incheiate, conducerea executivului local nu poate face altceva decat sa astepte, pana la inceperea lucrarilor, parcurgerea tuturor procedurilor impuse de legislatie, o legislatie care dovedeste prea multa larghete pentru niste carcotasi cu vocatie de contestatari.
Adrian BRAD














