La dispeceratul Primariei Ploiesti suna multa lume, reclamandu-se destule probleme reale, a caror rezolvare ii priveste pe angajatii administratiei locale, dar sunt si persoane care, din nestiinta sau din rea-vointa, sesizeaza aspecte personale, ori fac glume proaste. Oricum, ca si in cazul serviciului de urgenta 112, angajatii Biroului de Dispecerat – Monitorizare –Reclamatii din cadrul Primariei, au obligatia sa dea curs oricarei sesizari si, in urma verificarii, sa instiinteze institutiile sau societatile competente. “Oamenii s-au obisnuit sa sune la noi, si asta e bine. Inseamna ca serviciul nostru este cunoscut publicului. Sesizarile si reclamatiile sunt verificate in teren si numai cele reale se repartizeaza spre rezolvare serviciilor de resort si, dupa caz, societatilor prestatoare, evitandu-se interventiile care nu isi mai au rostul”, ne-a spus Bianca Patrichi, purtator de cuvant al R.A.S.P., institutie care are in subordine acest serviciu. De exemplu, luna trecuta s-au inregistrat 296 de sesizari telefonice. In 54 de cazuri, cetatenii au reclamat defectiuni la sistemul de iluminat public, 56 de persoane au facut referire la probleme legate de salubritate, gunoaie menajere depozitate ilegal pe domeniul public, iar alte 42 de persoane au sunat sa semnaleze prezenta unor caini comunitari agresivi pe anumite strazi sau existenta unor cadavre de animale. Alte 31 de sesizari au privit probleme legate de spatiul verde sau blocarea de catre ADPP a rotilor unor autoturisme parcate neregulamentar. Starea necorespunzatoare a unor drumuri a fost semnalata de catre 21 de persoane, iar defectiunile semafoarelor din intersectii de catre 30. Alte 71 de sesizari au privit evenimente deosebite precum, incendii, inundatii, tulburari ale ordinii publice ori chiar tentative de suicid (10 cazuri). Evident exista si reclamatii care nu privesc competentele acestui serviciu: “Mai sunt persoane care ne suna pentru faptul ca le-au intarziat pensiile sau facturile ori ne semnaleaza probleme legate de transmisia tv prin cablu. Altii doresc sa afle informatii legate de modul de calcul al impozitelor”, ne-au spus angajatii Biroului Dispecerat. Conform statisticilor R.A.S.P., numai anul trecut, din cele 7410 reclamatii inregistrate, 898 nu au fost intemeiate. In ultima perioada, foarte multe persoane din cartierul Bereasca au reclamat inundarea strazilor din cauza ploilor, ne-au mai spus acestia. De peste sapte ani, de cand a fost infiintat acest serviciu, s-au inregistrat peste 50.000 de sesizari telefonice, ceea ce arata o destul de buna informare a ploiestenilor asupra serviciilor oferite de catre Primarie.
Alex POLICALA














