In urma sesizarilor referitoare la dificultatile pe care le intampina unii dintre copiii diagnosticati cu ADD/ADHD (tulburare de hiperactivitate si/sau deficit de atentie), in unitatile de invatamant preuniversitar, Ministerul Educatiei le-a transmis inspectoratelor scolare o nota prin care le solicita acestora sa se asigure ca in toate gradinitele si scolile din subordine sunt intreprinse eforturi pentru mentinerea acestor copii in colectivele in care sunt incadrati si pentru asigurarea unor conditii echitabile de educatie. Date fiind cerintele educationale deosebite ale copiilor diagnosticati cu ADD/ADHD, inspectoratelor li se cere sa solicite conducerilor gradinitelor si scolilor sa apeleze la sprijinul consilierului psihopedagog din unitatea de invatamant sau de la centrul de asistenta psihopedogogica, de fiecare data cand apar probleme legate de activitatea copiilor in scoala, fie ca este vorba de activitatile scolare sau extrascolare sau de timpul petrecut cu colegii in pauze. „Specialistii din cadrul CJAP/CMAP pot stabili, impreuna cu cadrele didactice (educatoare, invatatoare, consiliul profesoral) si parintii, cea mai buna abordare pentru fiecare copil in parte, aceasta incluzand metode si mijloace de predare, posibilitati de verificare, monitorizare a activitatii din timpul orelor si din afara acestora, aplicarea unor pedepse/recompense adecvate etc.”, se spune in nota. „Fiecare caz in parte trebuie luat in evidenta de un consilier care sa sprijine copilul si familia in viata scolara, precum si in relatia cu colegii de clasa, respectiv cu parintii celorlalti copii. In aceeasi ordine de idei, va rugam ca aceasta problema sa fie prezentata parintilor si, in cadrul intalnirii cu acestia, sa fie explicata necesitatea unei bune integrari a copiilor cu cerinte educationale speciale in colectivele grupelor / claselor, precum si rolul fundamental pe care socializarea si nediscriminarea il pot avea in evolutia pozitiva a acestor copii.
De asemenea, va sugeram sa recomandati tuturor cadrelor didactice care au in colectivul clasei copii cu ADD/ADHD, sa consulte cat mai multe materiale informative referitoare la acest diagnostic si sa organizeze intalniri cu specialistii in domeniu, atat din mediul guvernamental cat si din societatea civila, pentru a beneficia de informare specializata, consiliere si solutii eficiente la problemele aparute”, se mai arata in text. Intr-o scrisoare trimisa in luna martie a acestui an ministrului Educatiei, Organzatia „Salvati Copiii” isi exprima ingrijorarea fata de o serie de abuzuri care au fost semnalate organizatiei cu privire la situatia copiilor diagnosticati cu ADD/ADHD (tulburare de hiperactivitate si/sau deficit de atentie) integrati in scoli si gradinite de masa.