Administratorii angajati in cadrul asociatiilor de proprietari nu au o limita de varsta pentru pensionare. Astfel, aproximativ 40 la suta dintre asociatiile ploiestene au angajati care sunt pensionari si care se ocupa de administrarea imobilelor. Totusi, locatarii se plang, adeseori, ca persoanele care ii reprezinta la asociatii sunt mult prea in varsta ca sa se mai ocupe de buna administrare a blocurilor. Dar atata timp cat legea nu stabileste clar o limita de varsta a celor care sunt administratori ai blocurilor, orice persoana care are peste 18 ani poate fi aleasa in fruntea unei asociatii, conform precizarilor facute de catre Ion Stan, presedintele Uniunii Asociatiilor de Proprietari Prahova.
“Administratorul blocului in care locuiesc cred ca are peste 60 de ani si nu mai face fata asa de bine responsabilitatilor pe care le are. Ar fi bine ca el sa fie inlocuit de catre o persoana mai tanara care sa ne administreze imobilul asa cum trebuie, sa fie «gospodarul blocului», asa cum i se mai zice administratorului de bloc”, ne-a precizat Costin G., din Ploiesti.
„Pentru administrator sau, dupa caz, persoana fizica gestionara a bunurilor si mijloacelor banesti ale unei asociatii de proprietari, prevederile legale spun ca acesta trebuie sa aiba cel putin 18 ani pentru a ocupa functia respectiva, iar pentru pensionare nu exista o limita de varsta. De altfel, sunt persoane care obtin atestatul dupa ce s-au pensionat. Noi am vrut sa nu mai poata participa persoanele care au peste 60 de ani la cursurile pe care le organizam in vederea obtinerii atestatului de administrator de bloc, insa am primit o reclamatie deoarece legea nu interzice acest lucru si astfel am renuntat. Oricum, locatarii care sunt nemultumiti de cei care le administreaza blocurile nu au altceva de facut decat sa ii inlocuiasca cu altii. Ei sunt singurii care pot face acest lucru. In plus, daca doresc acest lucru, noi le dam cateva persoane care au atestat de administrator de bloc si ei il pot testa si angaja pe cel care li se pare cel mai potrivit”, ne-a mai precizat interlocutorul nostru.
Conform legislatiei in vigoare, un administrator de bloc are, in principal, atributia de a presta serviciile conform obligatiilor si responsabilitatilor atribuite de comitetul executiv, de a gestiona bunurile materiale si fondurile banesti, de a efectua formalitati necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte, precum si de a asigura cunoasterea si respectarea regulilor cu privire la proprietatea comuna. De asemenea, administratorul de bloc trebuie sa gestionaze modul de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Acestea sunt, potrivit legii, stabilite de adunarea generala a proprietarilor dar care, nu in putine cazuri nu se desfasoara decat formal, lasand loc multor comentarii neprincipiale, care aduc deservicii intregii comunitati.
Anemary GRIGORE