Acum un an, in plenul Consiliului Local din Campina, era dezbatuta posibilitatea ca municipalitatea sa se ocupe si cu blocarea masinilor parcate neregulamentar, din cauza nemultumirilor provocate de firma prestatoare. De vreo trei ani, serviciul de gestionare a masinilor parcate ilegal a fost adjudecat, in urma castigarii unei licitatii, de catre firma ploiesteana Strand Autoserv SRL. Alesii au discutat, in februarie 2009, despre nemultumirile celor prinsi in neregula, care se plangeau ca dispozitivul de blocare (“caracatita”) se aplica, de multe ori, neglijent si provoaca daune masinilor. Tot cu acel prilej, s-a aratat nemultumita si conducerea firmei ploiestene, care considera ca blocarile se fac intr-un ritm redus, acuzand ca, din aceasta cauza, nu se realizeaza beneficiile scontate. La ultima conferinta de presa organizata de conducerea executivului campinean, problema a fost repusa pe tapet, imediat dupa ce Mariana Patrasca, purtatorul de cuvant al Primariei Campina, a informat ca “in anul 2009, au fost blocate si eliberate 1597 de autoturisme parcate neregulamentar. Activitatea societatii care blocheaza autovehiculele este reglementata de HCL nr. 72/2006, iar sumele incasate, pentru anul trecut, s-au ridicat la valoarea de 127.760 de lei, dintre care Primariei i-au revenit 51.104 lei.” Primarul Horia Tiseanu considera ca “actiunea de blocare a masinilor a fost gandita in scop preventiv si nu ca o afacere. Am vrut mai mult sa atentionam si sa disciplinam soferii, caci daca s-ar fi blocat toate masinile parcate neregulamentar pe domeniul public, numarul lor ar fi fost poate de zece ori mai mare.” Mai pragmatic, viceprimarul Ion Dragomir a recunoscut ca activitatea de blocare a rotilor reprezinta o afacere tentanta, “o afacere care ne face cu ochiul, si poate nu ar fi rau daca am avea in vedere sa devina numai afacerea administratiei locale. Consider ca aceasta colaborare cu societatea privata este eficienta, dar ma gandesc ca am putea sa incasam niste bani fara sa investim nimic. Practic, nu este nevoie sa achizitionam o platforma care sa poata ridica autovehiculele parcate neregulamentar, pentru ca acest lucru se intampla foarte rar. Nu stiu daca in 2009 au fost cinci cazuri de masini ridicate. Nemaivorbind ca valoarea dispozitivului de blocare a rotilor este, probabil, egala cu suma incasata de Primarie, anul trecut, din aceasta activitate.”
Adrian BRAD