Vineri, in cadrul sedintei alesilor locali, se vor supune aprobarii bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2010 atat ale institutiilor aflate in subordinea Consiliului Local Ploiesti, cat si bugetul general al municipiului.

Potrivit proiectelor de hotarari, una dintre cele mai scumpe institutii aflate in subordinea CL este, de departe, Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti. Desi capacitatea manageriala a conducerii RATP – cea responsabila de modul in care se desfasoara, in momentul de fata, transportul public din municipiul Ploiesti – a fost pusa nu o data la indoiala in cadrul interventiilor consilierilor locali (membri ai PSD), propunerile de cheltuieli de la bugetul local ale acestei regii „autonome” sunt printre cele mai costisitoare.
Astfel, in privinta autobuzelor BMC achizitionate in urma cu cinci ani in leasing, s-a propus alocarea de fonduri pentru plata ratelor aferente anului 2010, in valoare de peste doua milioane de lei, iar pentru finalizarea lucrarii incepute in cursul anului trecut, privind amplasarea a 60 de copertine – refugiu pentru calatori se mai solicita, de la bugetul local, inca 45.000 de lei.
De remarcat este si faptul ca, pentru anul 2010, Directia Tehnic Investitii din cadrul Primariei Ploiesti a propus alte 25 de milioane de lei pentru achizitionarea de troleibuze second-hand si a unor autobuze care sa intre in parcul Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti.
Daca, la capitolul alocatii de la bugetul local pentru investitii, RATP este una dintre institutiile subordonate care beneficiaza cel mai mult de rectificari bugetare in plus, pe parcursul unui an, interesanta este propunerea de investitii din surse proprii. Prevederile bugetare – aproape sapte milioane de lei – se refera la dotari cu mijloace fixe sau obiecte de inventar, dar „se vor realiza in functie de posibilitatile financiare ale RATP Ploiesti”. E drept, ati spune, in conditii de criza. Insa, la cheltuielile cu fondul de salarii aferent directorului general, Radu Popescu, se gasesc bani din belsug. Potrivit notei de fundamentare a bugetului de venituri si cheltuieli, totalul fondului de salarii, pe anul 2010, prevazut pentru seful RATP, este de nici mai mult, nici mai putin, decat in valoare de 64.890 de lei, insemnand remuneratia medie lunara de 4.948 de lei, la care se adauga indemnizatia de presedinte al Consiliului de Administratie al Regiei, plus indemnizatia de concediu de odihna.
V. STOICA