Comuna Poiana Câmpina nu a cunoscut, de peste 65 de ani, niciun război, dar, cu toate acestea, străzile sale din centru arată ca după un bombardament. Gropi şi şănţuleţe brăzdează, în numeroase locuri, cele două drumuri judeţene (DJ 101P şi DJ 100E) care trec prin centrul comunei, suprapunându-se pe o porţiune de câteva sute de metri. Comuna are o infrastructură stradală în mare suferinţă de mulţi ani. Acum două decenii, pentru o scurtă perioadă de timp, Poiana a fost alipită la Câmpina, devenind un cartier al oraşului. Imediat după Revoluţia din Decembrie, ea a redevenit o localitate de sine-stătătoare, spre bucuria edililor câmpineni de atunci, care nu ar fi vrut să greveze bugetul oraşului cu cheltuirea unor fonduri importante alocate reabilitării infrastructurii stradale a comunei, cunoscută încă de pe atunci pentru precaritatea ei. La drept vorbind, comuna are şi o poziţie geografică ingrată, la intersecţia drumurilor care leagă cele trei localităţi industrializate ale zonei – Câmpina, Breaza şi Floreşti – ceea ce face ca, în lipsa unei centuri de ocolire, toate maşinile de mare tonaj care transportă mărfuri între cele trei localităţi amintite mai sus să treacă prin Poiana; mai exact, prin centrul ei. Primarul comunei, Aurel Duţă, aflat la al doilea mandat, recunoaşte că străzile poienarilor arată jalnic, dar susţine că situaţia se va remedia nu peste mult timp: “Trebuie să recunosc că străzile din centrul comunei (şi nu numai) arată jalnic, dar cauzele acestei situaţii neplăcute sunt multiple şi nu au putut fi evitate, la vremea lor. În ultimii patru ani, au fost realizate o serie de investiţii importante în reţeaua noastră de apă şi canal, care nu puteau să nu afecteze infrastructura stradală. Investiţiile amintite erau aşteptate de mulţi ani şi nu puteam să le mai amânăm. De fapt, noi nici nu avem puterea şi căderea să asfaltăm principalele drumuri care trec prin comună, deoarece acestea sunt în administrarea Consiliului Judeţean. Ca să fim obiectivi, nici cei din legislativul judeţean nu pot demara lucrările de modernizare a drumurilor respective până nu terminăm reabilitarea sistemelor de apă şi canalizare. În 2007, am înlocuit, cu fonduri Sapard, toate conductele vechi ale sistemului de apă, iar din vara anului trecut au fost demarate extinderea canalizărilor şi reabilitarea parţială a staţiei de epurare. Carosabilul a mai fost deteriorat şi de numeroasele intervenţii ale celor de la Distrigaz. La sfârşitul verii acestui an, extinderea canalizărilor se va finaliza, după care CJ va putea trece la modernizarea carosabilului celor două drumuri judeţene. Avem promisiuni ferme în acest sens.”
Adrian BRAD














