* Anual, circa 30 de finantisti cu studii medii absolva o institutie de invatamant superior
Functionarii publici cu nivel de studii medii care au absolvit o forma de invatamant superior, de lunga sau de scurta durata, in specialitatea in care isi desfasoara activitatea, se pot inscrie la examenul de promovare in clasa. Aceasta deoarece in Monitorul Oficial nr. 8, din 6 ianuarie 2010, a aparut Ordinul nr. 1.932/2009 al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, Andras Zsolt Szakal, privitor la aprobarea Regulamentului de organizare si desfasurare a examenului de promovare in clasa a functionarilor publici. Examenul, care consta intr-o proba scrisa si un interviu, se organizeaza de catre autoritatea sau institutia in care isi desfasoara activitatea functionarii publici. La fiecare proba, candidatul trebuie sa obtina minimum 50 de puncte, iar punctajul final necesar pentru promovarea examenului este de cel putin 100 de puncte, rezultate prin cumularea punctajului fiecarei probe. Punctajele finale, cu mentiunea „admis” sau „respins”, se aduc la cunostinta candidatilor prin afisare la sediul autoritatii sau al institutiei organizatoare a examenului, in termen de 3 zile de la sustinerea interviului. Candidatul nemultumit de rezultatul examenului de promovare in clasa se poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii. Functionarii publici declarati respinsi se pot prezenta la urmatorul examen organizat de autoritatea sau institutia unde lucreaza. Promovarea celor care au fost admisi la examen se face prin transformarea postului pe care sunt incadrati intr-o functie publica de executie de grad profesional „asistent” sau, dupa caz, „principal”, din clasa corespunzatoare studiilor absolvite.
Astfel de angajati cu statut de functionari publici se regasesc in majoritatea institutiilor deconcentrate din judet, respectiv primarii, Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP), Casa Judeteana de Pensii, Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca, Directia Judeteana de Statistica, Inspectoratul Teritorial de Munca s.a. La DGFP Prahova, spre exemplu, dintre cei circa 830 de angajati aproape 800 au statutul de functionari publici, restul fiind angajati contractuali, dupa cum ne-a confirmat Aurel Fanica, liderul Sindicatului „Finante” Prahova. „Anual, aproximativ 30 dintre angajatii nostri cu studii medii absolva diverse facultati si, in urma sustinerii unui examen, promoveaza intr-o clasa profesionala superioara, ceea ce atrage dupa sine si majorarea salariului. Dar nu cu mai mult de 15 la suta decat cel avut initial”, a adaugat acesta.
C. DUMITRU