De aici inainte, contribuabilii care importa bunuri/servicii dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene pot redacta cererea de rambursare a TVA achitata in statul respectiv si prin intermediul calculatorului. Conform ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), publicat in Monitorul Oficial nr. 32/15 ianuarie 2010, cererea de rambursare trebuie depusa la organul fiscal competent din Romania pana cel tarziu la data de 30 septembrie a anului calendaristic urmator perioadei de rambursare, prin intermediul portalului ANAF. De asemenea, pentru depunerea cererii este necesara semnatura electronica obtinuta in baza unui certificat digital, in conformitate cu procedura afisata pe portalul ANAF, iar perioada de rambursare este cuprinsa intre 3 luni si un an calendaristic. Formularul fiscal electronic nr. 318 („Cerere de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania”) poate fi obtinut de pe pagina de Internet a ANAF, la adresa www.anaf.ro – „Declaratii electronice”.
In sfarsit, contribuabilii interesati trebuie sa aiba in vedere ca la cererea de rambursare a TVA sa ataseze si copiile documentelor de import, in situatiile in care baza de impozitare de pe facturile cu pricina este de cel putin 1.000 de euro sau echivalentul in moneda nationala, respectiv de cel putin 250 de euro sau echivalentul in moneda nationala, daca este vorba despre import de combustibil.
(C.D.).














