Peste şapte sancţiuni şi amenzi de aproximativ 15.000 ron. Acesta a fost bilanţul ultimului control, din decembrie 2009, efectuat de către inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor în cadrul hotelurilor, pensiunilor turistice dar şi a restaurantelor aferente acestora. Verifcările s-au realizat atât în zona montană – Sinaia, Azuga, Buşteni – cât şi în Ploieşti şi pe Valea Prahovei.
,,Noi realizăm controale tematice anuale la structurile de primire turistică, atât din oficiu, dar şi în urma sesizărilor primite la sediu. Şi, de obicei, în sezonul estival primim în jur de zece reclamaţii. Persoanele care reclamă diverse nereguli sunt dintre cele care contractează pachete prin agenţie şi îşi cunosc foarte bine drepturile. În ceea ce priveşte, deficienţele constatate de către inspectorii noştri sunt constante, diferă doar hotelurile sau pensiunile turistice’’, ne-a explicat Gabriel Curelea, director coordonator adjunct în cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova.
Mobilierul demodat, ce prezintă arsuri de ţigară, oglinzi sparte, mochete cu pete, saltelele paturilor deteriorate, lista tarifelor incompletă – nemenţionându-se valoarea micului dejun plata unor taxe de parcare, de staţiune – acestea au fost principalele disfuncţionalităţi din sistemul hotelier pe care le-au depistat inspectorii CJPC.
Lucrurile se complică atunci când vorbim despre neregulile din cadrul restaurantelor aferente hotelurilor sau pensiunilor turistice: listele cu meniuri nu informau consumatorii asupra gramajelor sortimentelor culinare; materiile prime de origine animală nu au putut fi probate asupra provenienţei; data limită de consum a acestora era depăşită. În cadrul pensiunilor s-a mai sancţionat şi lipsa delimitării spaţiilor dedicate fumătorilor de cele ale nefumătorilor.
Cristina DOBRE













