De aproximativ trei luni functioneaza in imobilul Halelor Centrale Biroul de solutionare operativa a sesizarilor si a reclamatiilor (in foto) venite din partea cumparatorilor. De atunci, zilnic trec intre cinci si opt persoane care reclama sau fac sesizari cu privire la activitatea operatorilor economici din zona pietei centrale, precum si din alte zone ale orasului. Totusi, in topul acestora se afla neregurile legate de produsele alimentare. Printre acestea se regasesc inselatoriile la cantar, diversele probleme legate de preturi – cum ar fi afisarea unora scrise cu litere foarte mici, astfel incat cumparatorii abia pot citi sau modificarea acestora de la raft pana la casa in supermarketuri, intotdeauna pretul de la raft fiind mai mic decat cel de la casa. De asemenea, recent, un cetatean a reclamat faptul ca intr-un supermarket ploiestean la unele produse ambalajul acestora mirosea urat, miros ce intrase si in produsele respective. Conform reprezentantilor Biroului de solutionare operativa a sesizarilor si a reclamatiilor al Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Prahova acea marfa a fost scoasa de la vanzare, vina apartinand producatorului. Reclamatiile curg din partea cetatenilor si cu privire la modul in care sunt serviti de catre unii agenti economici, acestia avand un limbaj necorespunzator la adresa lor.
Exista si reclamatii ce nu sunt tocmai intemeiate. De exemplu, un ploiestean a reclamat firma de la care si-a achizitionat telefonul mobil cu privire la faptul ca acumulatorul acestuia nu mai tine ca atunci cand l-a cumparat, desi acest lucru se intampla in cazul tuturor telefoanelor din cauza uzurii.
Printre persoanele care trec pragul biroului CJPC exista unele care nu sunt nemultumite de marfa agentilor economici care isi desfasoara activitatea in incinta Halelor Centrale, ci de faptul ca tarabele din interior sunt prea apropiate, caile de acces fiind astfel prea stramte.
Reprezentantii Biroului de solutionare operativa a sesizarilor si a reclamatiilor din incinta Halelor Centrale se gandesc insa, de pe acum, la valul de reclamatii ce se vor inregistra in perioada Sarbatorilor de iarna din cauza faptului ca atunci majoritatea ploiestenilor fac cumparaturi.
Anemary GRIGORE