In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr.430/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea si functionarea Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, pentru admiterea in centre publice rezidentiale sau de zi, persoana cu handicap ori reprezentantul legal al acesteia trebuie sa depuna si sa inregistreze o cerere in acest sens la primaria in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta persoana cu handicap, primaria urmand sa o transmita, in termen de maximum cinci zile lucratoare, la registratura D.G.A.S.P.C., insotita de urmatoarele documente:
-copie de pe actele de identitate;
-certificatul de nastere, de casatorie sau de deces al apartinatorului;
-copie de pe documentul care atesta incadrarea in grad de handicap;
-adeverinta de venit;
-documente doveditoare a situatiei locative;
-ultimul talon de pensie, daca este cazul;
-raportul de ancheta sociala;
-investigatii paraclinice (HIV, coprocultura, coproparazitologic, RBW, MRF);
-dovada eliberata de serviciul specializat al primariei in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta persoana cu handicap, prin care se atesta ca acesteia nu i s-au putut asigura protectia si ingrijirea la domiciliu sau in cadrul altor servicii din comunitate.
Registratura D.G.A.S.P.C. va transmite Comisiei de evaluare cererea persoanei solicitante, impreuna cu documentele mentionate mai sus, in termen de maximum cinci zile lucratoare de la inregistrare. Comisia de evaluare verifica documentele si cererea si o solutioneaza, in termen de cel mult 15 zile de la data inregistrarii dosarului. Decizia Comisiei de evaluare se redacteaza de catre secretariatul acesteia in termen de cel mult trei zile de la data la care a avut loc sedinta Comisiei de evaluare si se comunica prin posta, cu confirmare de primire, persoanei solicitante, in termen de cel mult cinci zile lucratoare de la data redactarii.














