Pe 22 noiembrie vor avea loc alegerile pentru noul presedinte al Romaniei. Partidele si candidatii care si-au anuntat participarea in competitie au intrat deja in campanie electorala. La randul sau electoratul trebuie sa fie bine informat. Nu doar despre candidati, ci si despre procesul electoral. Tocmai de aceea, asa cum i-am obisnuit pe cititorii ziarului nostru, cu prilejul alegerilor trecute, in cadrul rubricii de fata prezentam informatii referitoare atat la pregatirile alegerilor prezidentiale, cat si la modul de desfasurare al acestora.

Continuam cu prezentarea calendarului evenimentelor pentru pregatirea alegerilor prezidentiale. 29 octombrie – prefectii vor transmite catre Autoritatea Electorala Permanenta, spre avizare, listele care cuprind propunerile de persoane pentru functiile de presedinti ai birourilor electorale ale sectiilor de votare si loctiitori ai acestora; 31 octombrie – BEC va stabili ordinea de inscriere, prin tragere la sorti, a candidatilor si a insemnelor electorale ale acestora pe buletinul de vot si va aduce la cunostita publica acest lucru; 1 noiembrie – completarea birorilor electorale judetene, respectiv a birourilor pentru sectiile de votare din strainatate cu reprezentantii formatiunilor politice reprezentante in Parlament care au propus candidati – prin tragere la sorti; 4 noiembrie – formularea de contestatii cu privire la modul de completare a biroului electoral judetean, respectiv a biroului electoral pentru sectia de votare din strainatate cu reprezentantii formatiunilor politice care nu sunt reprezentante in Parlament si care au propus candidati; 5 noiembrie – solutionarea contestatiilor formulate impotriva modului de completare a biroului electoral judetean, respectiv a biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate cu reprezentantii formatiunilor politice care nu sunt reprezentate in Parlament si care au propus candidati; 7 noiembrie – Regia Autonoma Monitorul Oficial va prezenta macheta buletinului de vot membrilor BEC; 10 noiembrie – presedintele Tribunalului va aduce la cunostinta publica data sedintei in care va avea loc tragerea la sorti a presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare si a loctiitorilor acestora; 11 noiembrie – primarii, impreuna cu prefectii, vor trebui sa asigure spatiile birourilor electorale ale sectiilor de votare.

Actele necesare pentru obtinerea documentului de identitate

Asa cum am anuntat intr‑un numar trecut al ziarului, autoritatile fac apel la prahovenii carora le-au expirat actele de identitate, sa se prezinte la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, in vederea obtinerii noilor documente. In acest sens, facem precizarea ca in judetul Prahova functioneaza 22 de servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor, care functioneaza in subordinea a tot atator consilii locale. Adresele acestor institutii sunt: Ploiesti – Soseaua Vestului nr. 19 (in incinta Scolii de soferi); Campina – sediul Politiei; Azuga – sediul Politiei; Baicoi – sediul Politiei; Boldesti – Scaeni – Politie; Busteni – sediul Primariei; Comarnic – Politie; Mizil – Politie; Plopeni – Politie; Sinaia – Primarie; Slanic – Primarie; Urlati – Primarie; Valenii de Munte – Politie; Baba –Ana – Primarie; Brazi – Primarie; Baltesti – Primarie; Bucov – Primarie; Ciorani – Primarie; Scorteni – Primarie; Valea Doftanei – Primarie; Valea Calugareasca –Primarie. In toate aceste institutii, pana pe data de 6 decembrie, programul cu publicul va fi intre orele 8,00 – 20,00. Pentru obtinerea actului de identitate, solicitantul trebuie sa se prezinte cu urmatoarele documente: certificat de nastere (original si copie); certificat de casatorie, acolo unde este cazul (original si copie); certificat de deces, acolo unde este cazul (original si copie); hotarare de divort – definitiva si irevocabila, acolo unde este cazul (original si copie); dovada adresei de domiciliu (original si copie); certificate de nastere in cazul copiilor minori (original si copie); timbru fiscal sau taxa extrajudiciara (4 lei); contravaloarea cartii de identitate (7 lei).