Transferul indemnizatiei de somaj din strainatate
Cetatenii romani care au lucrat, in mod legal, in strainatate iar, la un moment dat, au fost disponibilizati de la firma respectiva, pot solicita autoritatilor din tara cu pricina transferul indemnizatiei de somaj in Romania, dar numai pe durata de maximum trei luni, in eventualitatea in care acestia doresc sa revina acasa, pe considerentul ca isi vor gasi mai usor un nou loc de munca. Dupa cum ne-a precizat Sorina Florescu, din cadrul AJOFM Prahova, au recurs la un astfel de drept, dar in anul anterior, si trei prahoveni, constructori de meserie. Cuantumul indemnizatiei de somaj incasate de fiecare, pentru ca au muncit in Spania, a fost de circa 2.300 de lei.
La nivel national, in anul anterior s-au aflat intr-o situatie similara peste 120 de cetateni romani. Acestia au incasat, lunar, intre 1.500 si 5.600 de lei, in functie de tara in care au lucrat. Potrivit reprezentantilor Agentiei Nationale de Ocupare a Fortei de Munca, indemnizatiile de somaj cele mai mari sunt practicate de Suedia, Danemarca, Germania si Austria.
Tinerii intreprinzatori, ajutati de stat
Persoanele cu varsta sub 35 de ani care au fost disponibilizate sau au dat faliment cu prima firma pe care au avut-o, isi pot infiinta o noua intreprindere punand la bataie un capital social de numai 10 lei. Asa prevede un proiect de lege redactat de Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, in ideea incurajarii cat mai multor tineri in a demara o afacere pe cont propriu. Scutirea, pe durata a trei ani, de la plata impozitului pe profit, pe salarii, precum si de unele dintre taxele vamale sunt alte facilitati pe care statul ar urma sa le acorde acestor tineri intreprinzatori. In schimb, aceste ajutoare de stat vor trebui returnate integral daca, dupa trei ani de functionare, capitalul social al firmei nu atinge cel putin nivelul a 5.000 de euro.
Patronatele saluta introducerea „Codului de bune practici”
Societatile comerciale membre ale patronatelor UGIR -1903 si, respectiv, CONPIROM sustin adoptarea Legii privind comercializarea produselor agroalimentare (careia i se mai spune si „Codul de bune practici”), initiata de Ministerul Agriculturii, prin care sa se instituie regula unui pret corect al produselor agroalimentare care sa nu fie doar in avantajul retailerilor (super/hypermarketurilor), ci si al furnizorilor de produse si, in final, al consumatorilor. „Pana in prezent, cei care au pierdut din lipsa acestor reglementari au fost doar consumatorii, prin faptul ca au fost obligati sa achite un pret prea mare pe produsele alimentare din raft. Mai mult, intreaga industrie agroalimentara si, in final, agricultura in ansamblu, a avut de suferit din cauza preturilor de achizitie nejustificat de mici impuse de retaileri”, se arata intr-un comunicat trimis presei de conducerile celor doua patronate.
Cursuri de perfectionare profesionala
In cursul lunii viitoare, conducerea Camerei de Comert si Industrie Prahova organizeaza contracost, pentru persoanele interesate, diverse cursuri autorizate de perfectionare profesionala. Ne referim la cele de inspector resurse umane, expert in achizitii publice, auditor in domeniul calitatii, manager de proiect, responsabil cu atributii in domeniul PSI etc., a caror durata este de maximum doua luni. Detalii suplimentare pot fi obtinute la telefon 0244/596.369, fax 0244/512.554 sau email: curs a cciph.ro.
Stop autorilor de controale repetate si nejustificate !
In curand, operatorii economici ar putea scapa de stresul provocat de mult prea desele si, de cele mai multe ori, nejustificatele controale intreprinse de tot felul de institutii. Mai mult, conform unui proiect de lege elaborat de Ministerul pentru IMM-uri, aceste institutii pot incasa chiar amenzi cuprinse intre 1.500 si 2.000 de lei, pentru „dispunerea nejustificata de controale repetate, in cursul aceluiasi an calendaristic, cu aceeasi tematica si la acelasi contribuabil”. Actul normativ mai prevede ca astfel de controale succesive pot fi justificate doar in situatii cu totul speciale – cazuri flagrante, solicitari exprese ale unei autoritati publice, suspiciuni intemeiate de producere a unor infractiuni etc.















