Aproape 2.000 de turisti s-au adresat Centrului de Informare si Promovare Turistica Sinaia (CIPT) in acest an, numarul strainilor –1.098 – fiind mai mare decat cel al romanilor ( 855). O situatie similara se inregistra si in 2008, in primele sapte luni ale anului trecut trecand pragul centrului 670 de romani si 1.476 de turisti din alte tari. Potrivit datelor furnizate de catre CIPT, cei care ajung in Sinaia solicita cel mai des informatii referitoare la muzee – adresele acestora, orare, tururi ghidate, tarife de intrare etc; partii de schi si trasee montane ( lungimea lor, gradele de dificultate, centrele de inchiriat materiale sportive, durata de parcurgere a traseelor si altele), localitatile din apropierea statiunii, mijloace de transport, orare si tarife, dar si la locurile de agrement din Sinaia sau obiective turistice din zone mai indepartate, cum ar fi cetatile din Transilvania.
17.000 de harti, editate numai in 2009
Centrul de Informare si Promovare Turistica vine in ajutorul vizitatorilor statiunii prin datele furnizate de reprezentantii sai, dar punandu-le la dispozitie si pliante, ghiduri etc. Acesta editeaza, anual, materiale proprii de informare si promovare turistica pentru Sinaia, pe care le distribuie gratuit. “In 2009, s-au editat 17.000 de harti ale orasului, in editie bilingva – romana si engleza si 5.000 de ghiduri generale ale orasului, in editie bilingva. Pana la sfarsitul anului, se vor mai edita cel putin 5.000 de alte materiale. Sunt materiale realizate din fondurile centrului si din contributiile detinatorilor de structuri de primire turistice din Sinaia”, ne-a precizat consilierul din cadrul CIPT, Paul Popescu. Pe langa acestea, centrul dispune si de harti ale altor masive muntoase din tara, albume de fotografie turistica si ghiduri turistice distribuite contra cost, aparute la diverse edituri romanesti. Oferta nu este, insa, suficient de bogata, raportata la solicitarile turistilor. “Ar fi necesara o diversificare a gamei de materiale informative – in special la capitolul harti – pentru regiunile turistice consacrate din Romania – care nu pot fi realizate de catre centrul de informare turistica Sinaia, ci ar trebui sa fie aduse la centru, chiar de catre edituri. De asemenea, ar fi de dorit ca toate editurile sa se gandeasca la faptul ca un material de informare sau de promovare turistica trebuie sa fie tradus macar intr-o limba de circulatie internationala, ceea ce l-ar face deosebit de util pentru turistii straini care cauta astfel de materiale la noi”, ne-a mai precizat Paul Popescu. La Sinaia, turistii au la dispozitie si un punct de informare digital, amplasat in fata CIPT. Aproximativ 30 de locatii de turism au afisata oferta pe acest terminal, in baza unui abonament anual de circa 100 de euro. De aici se pot afla date despre obiective turistice, trasee montane, harti, posibilitati de cazare, evenimente culturale si se pot face rezervari. Terminalul isi imbogateste, lunar, baza de date si este legat intr-o retea cu cele din Busteni, Predeal, Brasov, Miercurea Ciuc, Bucuresti, Otopeni, Constanta,Timisoara, Arad, Piatra Neamt.
Ana-Maria MAXIM