Schimbare de proportii in cazul licitatiei organizate, in luna mai a.c., pentru reparatiile curente la drumurile din Ploiesti. Dupa ce, pe 1 iulie, municipalitatea a decis anularea ei, 20 de zile mai tarziu – perioada in care si trei dintre firmele participante la licitatie au contestat aceasta decizie a administratiei ploiestene – Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a dispus reanalizarea ofertelor.
Asa cum am mai scris la vremea respectiva, pe data de 13 mai, municipalitatea ploiesteana a organizat licitatia pentru desemnarea firmelor care sa efectueze lucrarile de reparatii curente in Ploiesti, contractul fiind in valoare totala de peste 4 milioane de euro. Si-au depus ofertele 12 firme, insa, dupa perioada de analizare a acestora, conducerea municipalitatii a luat decizia de anulare a licitatiei, principala motivatie fiind garantiile exagerat de mari pentru buna executie a lucrarilor – de 50 ani, 75 chiar si 100 de ani, pe care chiar si primarul Andrei Volosevici le-a catalogat drept „aberante”.
Numai ca, asa cum scriam mai sus, date fiind si contestatiile – devenite aproape o moda de fiecare data cand se doreste realizarea unei investitii – Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a dispus reanalizarea tuturor celor 12 oferte. Lucru pe care Comisia de evaluare din cadrul municipalitatii deja l-a si facut, dintre cele 12 firme participante, 4 fiind selectionate pentru atribuirea lucrarilor. Reprezentantii administratiei ploiestene, in speta Florina Popescu – in calitate de presedinte al Comisiei de analizare a ofertelor – nu exclude, insa, ca, din nou, si de aceasta data, municipalitatea sa inregistreze noi contestatii, ultima zi de depunere a acestora fiind data de astazi, 10 august. In cazul in care se va intampla acest lucru, atunci, va fi nevoie, din nou, ca sa se astepte raspunsul de la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. In cazul in care nu vor exista contestatii, atunci, interesul municipalitatii va fi ca sa incheie contractul – valabil pe un an – cu cele patru firme declarate castigatoare. Pentru reparatii, firmelor in cauza nu li se va atribui un anumit numar de strazi. Pe baza de comanda, municipalitatea va dispune efectuarea anumitor lucrari, in functie de necesitati. Intrebata cat de corecta este, dar mai ales, daca se poate pune in practica o garantie de buna executie a lucrarilor de 50 sau 100 de ani – asa cum a aparut in ofertele firmelor – in calitate de presedinte al Comisiei de evaluare, Florina Popescu ne-a declarat:”Aceasta perioada de timp, de exemplu 50 de ani, care se regaseste intr-o oferta, poate insemna pentru o firma ca isi ia angajamentul ca tot atatia ani o va repara pe banii proprii.” Ce se va intampla, insa, daca firma respectiva va da faliment peste doi ani, in contextul efectelor crizei economico-financiare ? O intrebare aproape fara raspuns, cu exceptia faptului ca, de la firmele care executa lucrarile, raman blocati intr-un cont cei 10% retinuti din valoarea lucrarii, tot pentru garantia de buna executie.
N.DUMITRESCU