Intersectia drumului Ploiesti-Paulesti cu DN1 A (Ploiesti-Valenii de Munte) pune la grea incercare rabdarea numerosilor participanti la traficul rutier. Si asta nu de azi – de ieri, ci de luni bune. Motivul? Desele intreruperi ale functionarii semafoarelor care, in cea mai mare parte a timpului, raman pe „intermitent” ori sunt complet oprite. Colac peste pupaza, semaforul central dinspre Paulesti spre Ploiesti este orientat catre dreapta, deci degeaba mai este montat, caci nu poti distinge semnificatia culorii. Si, de aici, nervi, injuraturi, claxoane sau chiar blocarea traficului, deoarece toti soferii se grabesc. Fireste, in astfel de situatii, acestia sunt obligati, potrivit legii, sa respecte semnificatia indicatorului „Stop”. Ceea ce si fac, dar, pentru ca traficul este foarte intens in zona (asta si din cauza nenumaratelor TIR-uri) calamburul nu poate fi evitat. Aceasta era situatia si ieri la pranz, dupa cum o atesta imaginea alaturata. Cu precizarea ca, la fata locului am intalnit si cativa lucratori de la firma Selas SRL Ploiesti – care administreaza aceste semafoare si care incercau sa le repuna in functiune. Ion Beciu, asociat la firma respectiva, ne-a precizat urmatoarele: „Tot necazul pleaca de la desele intreruperi de tensiune, uneori si de cate 20 de ori pe zi. Chiar daca acestea dureaza si numai doua secunde, semafoarele se opresc, automat, trezindu-ne si cu „prajirea” (defectarea) unor componente electrice. Aceasta se intampla din cauza transformatorului Electrica de unde se alimenteaza semafoarele, a carui capacitate este supraincarcata. Drept urmare, vom monta in zona un generator care sa evite, pe cat posibil, astfel de caderi de tensiune, generator care ne-a costat peste 3.000 de lei desi, cum spuneam, vina nu-i a firmei noastre, ci a Electrica”. La randul sau, Elisei Scironco, seful Serviciului distributie al Electrica – Filiala Ploiesti, ne-a precizat:”Postul de transformare nu e supraincarcat, cum se afirma! In ultima vreme, am avut, ce-i drept, patru cazuri de intreruperi a cate doua secunde a alimentarii, din cauza perturbarii functionarii instalatiilor de automatizari. Este suficient, de pilda, ca o pasare sa se aseze cateva secunde pe un izolator si gata necazul! Astfel de incidente au loc oriunde in lume si ele nu pot fi preintampinate. Ca atare, ar fi de dorit ca reprezentantii firmei Selas sa monteze o instalatie speciala, care sesizeaza micile caderi de tensiune si repornesc, automat, semafoarele. Deci, fara a mai fi nevoie, de fiecare data, de prezenta fizica a unui lucrator”. In ceea ce ne priveste, consideram ca ar fi de dorit ca firmele mentionate sa-si faca, in mod serios, treaba, astfel incat semafoarele din intersectia mentionata (ca si din altele, caci nu e singura!) sa functioneze normal.
C. DUMITRU