Putine entitati din Romania se pot mandri cu traditia fostelor cooperative de credit, care functioneaza de peste un secol, timp in care au oferit servicii si produse bancare la zeci de milioane de clienti, persoane fizice sau juridice. Dupa anul 2000, aceste cooperative de credit au fost transformate in institutii bancare, a caror activitate a fost recunoscuta si avizata de BNR. Una dintre cele mai cunoscute astfel de institutii este Banca Cooperatista FLAMURA, cu sediul central in Ploiesti (Str. Lupeni nr. 7-9, bloc M5 – M5A, parter, telefon 0244/570.522 sau 0244/570.523). De asemenea, banca detine o agentie in Valenii de Munte (Str. Berceni nr. 21), precum si puncte de lucru in Busteni, Boldesti-Scaeni, Urlati, Maneciu, Barcanesti, Baltesti, Draganesti, Gornet Cricov, Pucheni, Starchiojd, Varbilau si Valea Calugareasca. Potrivit datelor comunicate de directorul adjunct Dan Gavrila, Banca Cooperatista FLAMURA Ploiesti ofera numerosilor sai clienti, persoane fizice sau juridice, toata gama de produse si servicii financiar-bancare, respectiv acorda credite in conditii extrem de avantajoase, deschideri de conturi curente, depozite bancare, transfer Western Union, constituirea de depozite cu dobanda atractiva (cuprinsa intre 11-14 la suta pe an, pe termen de 1, 3, 6, 9, 12 luni). Totodata, banca efectueaza incasarea facturilor la utilitati (Electrica, Distrigaz Sud, Orange, Cosmote, Romtelecom, APIA). Desigur, in baza circularelor primite de la forul tutelar (CREDITCOOP), se urmareste in permanenta existenta unui raport optim intre nivelul dobanzilor practicate si cel al comisioanelor percepute, avand in vedere interesele clientilor. „Incepand cu luna iunie a.c., am implementat un nou program informatic, menit a diversifica si a imbunatati calitatea serviciilor bancare oferite clientilor. In acelasi timp, am avut in vedere asigurarea unor surse sporite de finantare a activitatii, prin utilizarea in functie de solicitarile clientilor a instrumentelor de atragere a economiilor populatiei in depozite bancare la termen, certificate de depozit, carnete de economii etc.”, adauga directorul adjunct Dan Gavrila.
Data fiind, insa, concurenta tot mai puternica existenta pe piata financiar-bancara prahoveana, la inceputul acestui an a fost conceputa o noua strategie de dezvoltare si diversificare a activitatii bancii, in scopul mentinerii portofoliului actual de clienti, precum si atragerea altora noi. Aceasta strategie vizeaza atingerea unor obiective ambitioase in domeniul investitiilor, al organizarii activitatii financiar-bancare, al asigurarii integritatii patrimoniului bancii sau al resurselor umane. „In acest context, un accent deosebit am pus, cum era si firesc, pe diversificarea serviciilor bancare oferite clientilor si pe continua imbunatatire a calitatii acestora, situand in prim-planul atentiei noastre activitatea de economisire, prin oferirea unor produse promotionale, precum depozitele STAR si STAR PLUS. Totodata, am avut si avem in vedere promovarea produselor de creditare in concordanta cu necesitatile clientilor nostri, precum si cu mediul din care provin acestia, servicii oferite in conditii de operativitate si atractivitate, dar si la costuri rezonabile. Nu in ultimul rand, ne preocupa in permanenta asigurarea unui nivel de lichiditate in masura sa permita onorarea, in orice moment, a obligatiilor asumate fata de clientii nostri, carora le stam la dispozitie cu produse si servicii bancare greu de refuzat. Traditia si activitatea de peste un secol a bancii reprezinta argumente indubitabile in aceasta privinta”, ne-a precizat Nicolae Voicu, directorul general al Bancii Cooperatiste FLAMURA din Ploiesti (P).
D. CONSTANTIN