Despre firma de transport local Eliro, care, anul trecut, a castigat licitatia organizata de executivul campinean pentru delegarea gestiunii serviciului comunitar de transport public, ziarul nostru a mai scris. Transportatorul campinean oferise, atunci, niste conditii incredibil de generoase (printre care 0,90 lei costul unui bilet, in conditiile in care celelalte firme participante au dorit un pret de 2 lei), din care cauza am considerat Eliro un fel de “mama a ranitilor” pentru calatorii care i-ar fi folosit microbuzele. La vremea respectiva, insusi viceprimarul Ion Dragomir a atras atentia asupra ofertelor suspect de generoase ale firmei castigatoare, pe care le-a calificat drept neserioase, promitand ca va urmari ca firma sa le onoreze in totalitate. Acum cateva luni, conducerea de la Eliro a solicitat municipalitatii “rezilierea contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local din motive neimputabile societatii noastre”, motivatia principala bazandu-se pe efectele crizei, care au schimbat radical conjunctura economica si conditiile de desfasurare stipulate in contract. Recent, Eliro a cerut Consiliului Local o ajustare a tarifelor practicate pana in prezent, mai exact o majorare a pretului biletului de calatorie pe traseele interne din municipiu de la 0.9 lei la 2,0 lei. Un proiect de hotarare initiat in acest sens de catre consilierul Gheorghe Tudor a fost aprobat pana la urma, dar a starnit multe dezbateri si pozitii pro si contra. Surprinzator, chiar viceprimarul a sarit in ajutorul celor de la Eliro, dupa ce, cu un an in urma, ii avertizase ca nu va tolera o nerespectare a ofertelor prin care fusese adjudecata licitatia pentru traseul Slobozia-Voila: “Nu si-au platit leasingul si sunt in pericol sa ramana fara masini. Au facut o mare greseala cand au venit cu acel tarif de 0,9 lei. Va aduceti aminte ca eu m-am revoltat la oferta lor, dar sustin acest proiect pentru Campina, nu pentru Eliro. Au creat 15 facilitati si au reusit sa le respecte pe toate”. Secretarul Primariei, Paul Moldoveanu, s-a opus proiectului, atentionandu-i pe consilieri ca, “dupa ce ati a stabilit niste reguli pe baza carora s-a organizat o licitatie, nu le mai puteti schimba dupa numai cateva luni.” Si primarul Horia Tiseanu a considerat ca “nu ar fi corect fata de ceilalti participanti la licitatie sa schimbam acum pretul. Firma a venit cu o oferta pe care chiar reprezentantii ei si-au stabilit-o. Cel mai corect cred ca ar fi sa renunte la contract si sa organizam o alta licitatie.” Proiectul, care a avut un raport de specialitate favorabil, intemeiat juridic pe prevederile legislatiei privind serviciile de transport public local de persoane, a trecut, pana la urma, cu 11 voturi pentru si cinci impotriva.
Adrian BRAD
Acasă Administratia locala La Campina, pretul biletelor de calatorie pentru transportul intern se va dubla