BCR acorda perioade de gratie de pana la 12 luni clientilor care intampina probleme financiare din cauza crizei, diferentiat de la un debitor la altul, a declarat presedintele bancii, Dominic Bruynseels, aratand ca BCR nu a scos apartamente la vanzare si incearca sa evite astfel de solutii. “In mod normal, pentru un client care a intrat in somaj se poate acorda o perioada de gratie de pana la 12 luni (…) Daca are un credit si este concediat, primul lucru pe care trebuie sa-l faca un client este sa vina la banca si sa discute restructurarea”, a spus Bruynseels, la o intalnire cu presa. El a aratat ca pana acum banca a evitat sa treaca la executari silite in cazul creditelor acordate populatiei, mai ales in ceea ce priveste imprumuturile ipotecare. “Nu am vandut garantiile ipotecare, nu am vandut apartamente. Si preferam sa n-o facem. E mai bine si pentru banca, si pentru clienti”, a spus presedintele BCR. El a aratat insa ca banca va exclude in continuare clientii care nu vor sa plateasca desi au resurse. In opinia lui Bruynseels, clientii din Romania nu au o educatie financiara adecvata, adaugand ca majoritatea acestora au perceptia ca o banca este doar un “magazin de credite”.