• Unele dintre acestea dispar dupa ce incaseaza avansul de la clienti
Atunci cand sunt nemultumiti de calitatea anumitor produse ori servicii, cetatenii au posibilitatea sa se adreseze Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului. Din statistici rezulta ca la nivelul acestei institutii se primesc, zilnic, aproximativ 15 reclamatii, cele mai multe regasindu-se in sfera serviciilor, respectiv a celor care monteaza ferestre sau usi cu geam termopan. In urma verificarilor realizate de inspectori la fata locului, reclamatiile se dovedesc, de cele mai multe ori, justificate. Si pe adresa redactiei noastre am primit o sesizare de la un cititor care, cu eforturi financiare, a reusit sa stranga bani pentru dotarea locuintei cu geamuri termopan. Astfel, Dan Secareanu, din Urlati, se considera unul dintre „ghinionistii termopanelor“, neputand sa-si explice cum este posibil ca, vreme de doi ani de zile, de cand a platit avansul de 3000 de lei unei firme ploiestene, pentru montarea tamplariei, nimeni nu a venit nici macar sa ia masuratorile, iar firma parca a inghitit-o pamantul. „La 15 august 2006, am platit o lucrare pentru geamuri termopan in toata casa – patru camere, baie si bucatarie. Dupa doua saptamani, niciunul dintre angajatii firmei nu a venit sa ia masuratorile asa cum stabilisem. Am mers la firma respectiva, de pe strada Gheorghe Doja, insa, mare mi-a fost mirarea cand am constatat ca sediul unde fusesem in urma cu doua saptamani nu mai exista’’, ne-a declarat pagubitul. De asemenea, un alt cetatean se plange ca, dupa montarea termopanelor si dupa ce vremea a inceput sa se raceasca, calitatea lucrarii lasa de dorit, in sensul ca, materialele folosite, adica profilele si garniturile erau de proasta calitate, nicidecum nemtesti, asa cum stabilise cu managerul. In ideea ca ar putea spune adio disconfortului din locuinta, barbatul a facut nenumarate reclamatii la firma si, de fiecare data, recunoaste ca s-au executat remedieri, toate pe parcursul a cateva luni, insa fara a se inlatura si deficientele reale. Inspectorii OJPC Prahova considera ca persistenta problemelor reclamate de consumatori au la baza deficientele de calitate la lucrarile initiale, dar si materialele necorespunzatoare folosite. Pentru preintampinarea situatiilor de acest gen, acestia sfatuiesc prahovenii ca atunci cand se hotarasc sa faca astfel de lucrari sa consulte firme de prestigiu din domeniu – cu toate ca ii costa mai mult – si sa solicite devizele aferente lucrarii.
Catalina STROE