
PUZ si “unda verde” pentru hipermarketul Kaufland
Pe terenul pe care l-a cumparat de la Intreprinderea de Reparatii Auto (IRA), societatea “Alpha Property Investment” SRL va construi, la Campina, pana la sfarsitul anului, un mare complex comercial ce va intra in componenta lantului de hipermarketuri “Kaufland”. Pentru a se da “unda verde” inceperii constructiei era nevoie de aprobarea de catre Consiliul Local a unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ), care sa schimbe destinatia terenului din zona pentru unitati transporturi rutiere in zona de institutii si servicii pentru amplasarea unui complex comercial. Terenul, in suprafata de aproximativ 37.000 mp, a fost in intregime “curatat” de halele, cladirile si depozitele ce au apartinut candva societatii IRA, demolarile fiind realizate rapid (in foto). Resturile de tencuiala si caramizile sparte au luat, la fel de rapid, calea mai multor comune invecinate, unde au fost folosite la astuparea gropilor de pe diferite drumuri de pamant, spre nemultumirea acelora care locuiau pe strazile “zgaltaite” zdravan de basculantele caratoare de moloz pentru uniformizarea denivelarilor. Consilierii municipali au aprobat PUZ-ul respectiv, solicitantul avand depusa documentatia tehnica avizata favorabil de catre Consiliul Judetean (Comisia Tehnica de Amenajarea Teritoriului si Urbanism a judetului Prahova), dar cu urmatorul amendament: accesul in Centrul Comercial “Kaufland” se va asigura din strada Salaj (pe latura estica a terenului) si din Bulevardul Nicolae Grigorescu (pe latura vestica) cu excluderea oricarui sens giratoriu, deci cu amenajari rutiere bazate doar pe relatia de dreapta. Astfel, reprezentantii legislativului campinean au ramas consecventi unei hotarari mai vechi, prin care nu era acceptat accesul in hipermarket printr-un sens giratoriu amenajat in fata intrarii situate pe Bulevardul Nicolae Grigorescu, mai ales ca bulevardul respectiv face parte din principala artera de circulatie a municipiului. Intrarea “Kaufland”-ului pe piata comerciala a Campinei a provocat reactii pro si contra. Cei care prefera cumparaturile “la gramada” si sunt nemultumiti de ofertele supermarketurilor existente nu au a se plange din acest punct de vedere. Cei mai nemultumiti par a fi micii negustori, care se gandesc ca, prin aparitia marelui complex comercial, vanzarile lor vor scadea simtitor, cu toate ca unii specialisti in marketing sunt de parere ca actuala criza economico-financiara va consolida comertul de cartier, in conditiile in care, astazi, dramuirea banilor este mai stricta decat oricand si din ce in ce mai putini sunt aceia care isi permit sa faca, o singura data, cumparaturi de milioane de lei vechi.
Adrian BRAD















