Duminica trecuta, in piata din Cartierul Vest al Ploiestiului a „plouat”, realmente, cu flori. Sigur, era 8 Martie- Ziua Femeii – dar in niciun alt an de dupa Revolutie n-am intalnit atatia vanzatori de flori pe metrul patrat in aceasta zona a orasului. Practic, in orice coltisor liber din piata, in zilele anterioare, intalneai o masuta improvizata doldora de flori, de toate soiurile si pentru toate buzunarele. Unii barbati cumparau „din prima”, altii tot comparau, nehotarati, buchetele, iar cand auzeau pretul, faceau maruntel din buze, in timp ce se cautau prin buzunare „Cum merg vanzarile, coana Maricico?”, o intreb pe o bruneta buna de gura, intre doua varste. „Nu prea bine, maica. Dupa ce ca e lume saraca, a mai vinit si criza asta. Da ceva-ceva tot oi scoate, sa nu-mi moara copchii de foame vro doua luni, ca am 5”.
Chiar daca in momente cu totul speciale, cum ar fi 1 si 8 Martie, a darui fiintei dragi o floare a fost si ramane un gest cat se poate de frumos, criza economica a afectat, spun specialistii, si comertul cu flori. Numai in lunile ianuarie-februarie a.c., spre exemplu, vanzarile au scazut cu circa 40 la suta fata de aceeasi perioada din 2008. In cursul anului trecut, Romania a importat flori in valoare de aproape 20 de milioane de euro, majoritatea provenind din Olanda, dar si din Turcia, Italia, Thailanda, Ecuador etc. In ultima vreme, insa, floraresele de la coltul strazii pierd tot mai mult teren in fata comertului online, la care apeleaza cei cu dare de mana. Contra catorva milioane de lei vechi, de pilda, poti trimite un buchet de flori cuiva drag din Germania.
C.D.