Interviu cu jurist TRAIAN VICTOR IONESCU – director general, presedintele Consiliului de Administratie
– Domnule director general, intr-o discutie anterioara ne-ati vorbit despre istoria Parcului Industrial Brazi, cum i se spune in mod curent – si trebuie sa mentionez ca Parcul a luat fiinta in anul 2004 si nu in 2008, cum, dintr-o greseala regretabila, a aparut – ca si despre intentiile pe care le aveti in directia dezvoltarii acestuia. Asadar, in mod concret, ce preocupari are, in acest moment, conducerea unitatii?
– Preocuparea noastra majora este de a investi in dezvoltarea infrastructurii si a retelei de utilitati, pentru a ne situa astfel, la nivelul exigentelor investitorilor pe care ii avem si, fireste, a celor care vor dori sa faca afaceri pe teritoriul Brazi Industrial Parc. Asa ca suntem in curs de elaborare a unui plan de investitii pentru acest an si, in acelasi timp, ne preocupam de asigurarea fondurilor necesare pentru finalizarea acestora. Mai mult decat atat, chiar acum pregatim o achizitie publica de lucrari in vederea viabilizarii si ecologizarii terenurilor din parc.
– Aveti conturata suma care v-ar fi necesara?
– Din calculele noastre apreciem ca ne sunt necesari aproximativ 200.000 de euro – pentru redimensionarea si extinderea retelelor de utilitati, potrivit necesitatilor actuale ale parcului.De asemenea, ne-ar mai trebui aproximativ 100.000 de euro pentru infrastructura rutiera interna.
– Care ar fi modalitatile prin care veti face rost de fondurile necesare?
– Vom incerca sa aducem bani din valorificarea echipamentelor casate, care se mai afla pe teritoriul si in patrimoniul Brazi Industrial Parc.
– Consiliul Judetean v-ar putea sprijini cu fonduri?
– Consiliul Judetean ne-a sprijinit intotdeauna si ne va ajuta si in viitor, dar noi dorim sa realizam aceste investitii, pe care le-am mentionat, doar prin forte proprii. Vrem , astfel, sa ne dovedim un contribuabil bun al institutiei judetene, sa aducem bani in bugetul Consiliului Judetean, si nu sa cheltuim fondurile acestuia! Iar aceasta intentie a noastra este sustinuta de faptul ca, de exemplu, anul trecut l-am incheiat cu profit si tot astfel dorim sa ne desfasuram activitatea in continuare.
– In precedenta noastra discutie ne-ati vorbit despre negocieri cu noi investitori. Care este stadiul acestora?
– Intr-adevar, eram in discutii avansate cu mai multe societati, iar acum pot sa spun ca deja am incheiat contracte cu firma austriaca WERF ROM si cu una romaneasca – FORMACONS – care au si inceput lucrarile pregatitoare pentru demararea investitiilor. De altfel, cu societatea Werf Rom am si incheiat un parteneriat pentru reabilitarea tuturor sinelor de cale ferata de pe teritoriul Parcului, deoarece niciuna nu mai era functionala. Ca urmare, odata cu reabilitarea cailor ferate din Parc, investitorii care au deja activitate, ca si cei care vor mai veni, vor putea utiliza acest mijloc atat pentru transportul materiilor prime, utilajelor, materialelor, cit si pentru expedierea produselor finite.
– Sa intelegem ca toate lucrurile sunt roz in Parcul Industrial Brazi?
– N-as spune astfel deoarece avem si o problema deosebita, care ne da mari batai de cap. Este vorba despre Societatea CARGO STEEL, din Deva, cu care, in 2006, s-a incheiat un contract pentru demolarea, dezafectarea si evacuarea instalatiilor si echipamentelor casate din Parc. Numai ca firma s-a ocupat doar de instalatiile energetice pe care le-a scos din Parc, ni le-a achitat integral, dar – as spune – a uitat sa indeparteze si intreaga structura de sustinere a acestora, adica nu si-a indeplinit obligatiile de a face si lucrarile aferente, respectiv demolari si evacuarea produselor rezultate – moloz, vata minerala etc. Si, pentru ca, intre timp, contractul cu respectiva firma a expirat, am incheiat cu aceasta o conventie – in urma unei hotarari judecatoresti care le mai permite accesul pe teritoriul Parcului pentru ridicarea materialelor ramase – prin care sa respecte normele de protectie a muncii si cele de ordine interioara. Ei bine, nici acum nu dau dovada de disciplina elementara in efectuarea lucrarilor in care se angajeaza, expunand oamenii la iminente accidente de munca, motiv pentru care iata, astazi (marti 3 februarie – n.n.) am si dispus masuri de urgenta pentru remedierea deficientelor constatate. Cu atat mai mult cu cat cu utilajele pe care le folosesc au deteriorat toate drumurile din Parc – care au devenit aproape impracticabile – si ne obliga la noi cheltuieli. Si, ca o concluzie, as vrea sa subliniez ca atat timp cat voi conduce aceasta societate se va respecta, cu strictete, proprietatea statului.
Leon CHIRILA