Numar unic de identificare, la nivelul UE, a operatorilor vamali
In vederea derularii in conditii optime a operatiunilor vamale pe tot teritoriul UE, dupa data de 1 iulie a.c., Autoritatea Nationala a Vamilor din Romania urmeaza sa constituie o baza de date speciala ( denumita EORI), care va fi transmisa Comisiei Europene, potrivit Ordinului nr. 691/2009 al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Drept urmare, incepand de ieri si pana pe 31 martie 2009, firmele romanesti a caror activitate este reglementata de legislatia in domeniul vamal pot depune cereri in vederea atribuirii unui numar de inregistrare si identificare tip EORI. In acest sens, se va folosi aplicatia EORI-RO, disponibila pe pagina www.customs.ro, sectiunea „e-Customs”. Acest numar unic de identificare ajuta la facilitarea relatiilor firmelor romanesti cu autoritatile vamale de pe intregul teritoriu al UE, precum si la operativitatea schimbului de informatii intre autoritatile vamale si alte institutii.
„2009, intre criza sau oportunitate de schimbare”
Acesta este titlul dezbaterii organizate maine, incepand cu orele 10.00, al sediul institutiei, de catre conducerea Camerei de Comert si Industrie Prahova. Invitatii acestei intalniri – dr.ing. ec. Catalin Popescu – prodecan al Facultatii de Stiinte Economice a Universitatii de „Petrol si Gaze” din Ploiesti si Gabriel Visan – Master Licensee LMI in Romania – vor sustine interesante prezentari cu privire la noi concepte de management si de vanzari, adaptate contextului economic destul de dificil pe care-l traverseaza mediul de afaceri din Romania. Iata, speram noi, suficiente motive pentru a-i determina pe cat mai multi intreprinzatori prahoveni sa nu piarda ocazia de a afla de la specialistii amintiti, raspunsul la intrebarea: 2009 – criza sau oportunitate de schimbare?
De ce in Franta se poate si la noi nu?
In diverse tari comunitare (cum ar fi Franta , bunaoara), pe etichetele produselor alimentare din galantarele hipermarketurilor sau ale complexelor comerciale sunt inscrise doua tipuri de preturi, pentru o totala transparenta: cel de la poarta fabricii (al producatorului) – prevedere impusa de Protectia Consumatorilor din tara respectiva si pretul de vanzare cu amanuntul, acesta din urma fiind scris cu o litera mult mai mare. Daca acest principiu s-ar putea aplica si in Romania, patronii unor ferme avicole sunt de parere ca, in cazul carnii de pui, pe etichetele cu pricina ar trebui inscrise urmatoarele preturi: 5,80 lei, respectiv 9,80 lei/kg de carne calit. I. Ce rezulta de aici? Ca profitul fermelor avicole este undeva intre 5-7 la suta, iar diferenta o reprezinta adaosul comercial practicat de unele supermarketuri. Speram ca, in urma recentei intalniri de la Ministerul Agriculturii, intre producatorii de carne, lapte etc. si reprezentantii lanturilor comerciale, pe tema aplicarii „Ghidului de bune practici comerciale”, comerciantii vor fi, in sfarsit, obligati sa reduca, semnificativ, din adaosul comercial.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentMONDO SPORT
Articolul următorMEMORIA ZIDURILOR