Criza economica – chiar daca nu i-a atins – i-a cam speriat pe romani. In aceasta iarna, vanzarea pachetelor turistice de sarbatori a fost la nivel national sub valorile atinse in 2007. Astfel, s-a inregistrat o scadere cu 30% – pe extern si cu 10 procente pe plan national, dupa cum a precizat consultantul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Traian Badulescu. Singurele zone care au mai salvat situatia au fost Valea Prahovei si zona Moeciu – Bran, care au inregistrat un aflux de turisti in aceasta iarna. Tour – operatorii romani cred ca actuala criza ar putea afecta turismul autohton pe o perioada de circa doi ani, segmentul de business fiind cel mai atins.
Presedintele ANAT pe regiunea sud, Adrian Voican, crede ca turismul intern va fi destul de stabil, dar in ceea ce priveste plecarile in strainatate, romanii se vor orienta catre vacante mai scurte si mai ieftine “in mare parte din cauza ca operatorii aerieni vor fi, la randul lor, afectati de criza, lucru ce s-ar putea reflecta in preturi”. Pe de alta parte, specialistii citati sunt optimisti si cred ca in acest an, in cel mai rau caz, piata turismului va stagna, dar ar putea si creste cu pana la zece procente. Cel putin, daca tinem cont de „primele semne ale anului” – cand Valea Prahovei a fost blocata, pur si simplu, de numarul mare de turisti dornici sa respire aerul muntilor – lucrurile pot fi privite cu optimism. De asemenea, nu trebuie omis nici faptul ca unitatile de cazare, ca si cele de agrement din Sinaia, Busteni si Azuga, si-au adaptat deja, ofertele la conditiile economice care se prefigureaza. Aceasta inseamna, pe de o parte, servicii mai bune, mai diversificate, iar pe de alta parte, tarife care sa poata fi suportate de cat mai multe buzunare. Si chiar n-ar mai fi nicio rusine pentru nimeni sa recurga la vacante mai scurte, cel putin pentru o perioada de timp limitata.