
* Drumul judetean si pasajul de la Tatarani vor fi largite la patru benzi
Administratia judeteana a gasit rezolvarea fluidizarii circulatiei nu doar pentru poarta de nord a Ploiestiului – asa cum am scris intr-o recenta editie a ziarului nostru – ci si pentru cea de sud. Concret, in acest ultim caz, solutia care va fi adoptata vizeaza largirea, la patru benzi, atat a drumului judetean, cat si a pasajului peste calea ferata – cunoscut de catre prahoveni drept podul de la Tatarani. Necesitatea realizarii acestor investitii s-a impus din cauza cresterii foarte mari a intensitatii traficului auto pe drumul judetean 101 D – drum care face legatura intre partea de sud a Ploiestiului si DN1, spre Bucuresti – pe raza comunei Barcanesti, satul Tatarani – unde se inregistreaza blocaje din cauza faptului ca sunt doar doua benzi de circulatie, cate una pe sens. Nu in ultimul rand, blocajele s-au inmultit si din cauza lucrarilor la Centura de Vest a Ploiestiului. In consecinta, singura solutie pentru rezolvarea acestei situatii este realizarea investitiei amintite, si anume: largirea pasajului peste calea ferata (lungimea totala a acestuia va fi de 582,4 metri), cat si a DJ 101 D, la patru benzi (lungimea drumului va fi de 1637 metri), pana in dreptul Liceului Agricol din Barcanesti. Lucrarile care se vor realiza vor include si amenajarea corespunzatoare a sensului giratoriu existent, care va consta in introducerea unei a doua benzi de circulatie pe ramura DJ 101 D. “Atat in cazul drumului judetean, cat si la pasajul existent, largirea se va face pe ambele parti – ne-a declarat Rodica Paraschiv, directorul executiv al Directiei de Administrare Retea Drumuri si Cladiri din cadrul Consiliului Judetean Prahova. Totodata, in ceea ce priveste sistemul rutier, acesta va fi dimensionat conform traficului de perspectiva, adica pentru urmatorii 15 ani”.
Pana in prezent, in vederea promovarii acestei investitii s-a efectuat expertiza din punct de vedere tehnic, la pasajul peste calea ferata, s-au intocmit studiile de fezabilitate, in sedinta Consiliului Judetean Prahova programata pentru sfarsitul acestei saptamani urmand sa fie supusa aprobarii documentatia tehnico-economica, sub forma unui proiect de hotarare, privind la obiectivul de investitii „Largirea DJ 101 D de la doua la patru benzi de circulatie (doua pe sens), inclusiv largirea pasajului superior peste calea ferata Ploiesti Triaj – Ghighiu”. “Beneficiile realizarii acestor investitii vor fi mai mult decat evidente – un trafic care sa se desfasoare in conditii de siguranta a circulatiei pe poarta de sud a Ploiestiului – a concluzionat directorul Rodica Paraschiv.
Totodata, in scopul fluidizarii circulatiei in zona DN1, la solicitarea Consiliului Judetean Prahova s-a intocmit, de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, si un studiu de prefezabilitate pentru amenajarea intersectiei DN1- DN1A – Barcanesti, zona Lukoil. In consecinta, prin realizarea acestor investitii se vor elimina problemele de trafic generate de intersectia fluxurilor de circulatie Ploiesti-Bucuresti, Bucuresti – Centura de Vest”.
Dupa intocmirea proiectului tehnic se vor stabili si graficele de executie, indicandu-se expres daca vor fi sau nu necesare perioade de intrerupere a circulatiei la intrarea sau iesirea din Ploiesti prin zona de sud, si care va fi durata acestora. Se preconizeaza ca lucrarile sa inceapa anul acesta.
N.DUMITRESCU














