GARA SINAIA
Prima gara din Sinaia a fost construita in anul 1913, de catre Compania “Demeter Cartner”, iar a doua – ceva mai tarziu si a fost rezervata exclusiv familiei regale si oaspetilor, respectiv conducatori de stat straini. Pe peronul Garii din Sinaia se afla si o placa prin care este comemorata, astfel, amintirea primului ministru roman I. Gh. Duca, asasinat de legionari in anul 1933, chiar in acel loc.
Este o gara importanta in care opreau, la inceputul secolului, trenuri precum Orient Express sau Arlberg Express. In ceea ce priveste Gara Regala, situata la cateva zeci de metri departare, aceasta a fost construita dupa planurile arhitectului Duiliu Marcu in anul 1939. Este o cladire din piatra in stil romanesc, care purta, la vremea aceea, insemnele regale ale lui Carol al II-lea.
Cladirea avea o remiza in care incapea tot trenul regal. In fata garii este o piata mare, corespunzatoare primirilor la nivel de sefi de stat. In salonul central al garii se gaseste o pictura murala (5,50 x 5,50 metri) reprezentand o vanatoare domneasca de mistreti, cu 8 personaje calare, in marime naturala, inscriptionata in limba latina: Basarab Voievod secol XIV.
Destinatia garii a fost pastrata si in timpul regimului comunist. Un tren prezidential i-a adus aici pe presedintele american Gerald Ford si pe Nicolae Ceausescu in data de 6 august 1975. Gara regala nu este deschisa pentru public.
O amintire a vremurilor de odinioara sta, insa astazi marturie in apropiere de Gara Sinaia. Este vorba despre o locomotiva si un vagon in stil vechi care se odihnesc pe… o linie moarta de cale ferata.














