Ploiesti – orasul sufocat de masini (IV)

• Primaria are proiecte de descongestionarea traficului; mai ramane sa fie si aplicate

Nenumarate sunt – dupa cum v‑ati dat, probabil, seama din episoadele anterioare ale anchetei noastre – cauzele care au facut ca, in prezent, sa te invarti zeci de minute prin centrul Ploiestiului fara a gasi un loc de parcare. Asa se intampla cand, la umbra lacunelor legislative, exista multa birocratie si nepasare. Inainte de a afla, insa, ce solutii are administratia locala, pentru iesirea din aceasta criza, consemnam opinia comisarului Costin Tatuc, seful Politiei Rutiere Prahova: „Solutii radicale nu cred ca se pot gasi. S-a avansat ideea construirii unui pasaj intre strazile Take Ionescu si C.D.Gherea, pentru a degreva traficul de suprafata al autovehiculelor. Aceasta este o idee care ar putea fi luata in calcul, la fel ca si cea referitoare la prelungirea Pasajului Libertatii, pentru a facilita legatura intre Gara de Sud si cea de Vest, nemaifiind necesara traversarea centrului orasului cu masina, pentru a ajunge in zonele amintite”. Totodata, interlocutorul nostru a tinut sa reaminteasca faptul ca, la fel ca si cetatenii, politia este doar beneficiarul unor astfel de sistematizari ale retelei stradale. „Ceea ce putem face noi este sa solicitam tuturor administratorilor de drumuri (primarii, Consiliul Judetean, Compania nationala de drumuri) sa intervina acolo unde constatam ca sunt probleme majore. Multa lume solicita, adesea, prezenta in exces a politistilor in strada, in ideea descongestionarii traficului. Chiar daca am avea politisti din 50 in 50 de metri, riscam sa nu rezolvam problema, caci in toate exista o limita”.
In ceea ce il priveste, primarul Andrei Volosevici a tinut sa sublinieze, mai intai, ca presupunand ca ar exista o infrastructura moderna, o semaforizare perfecta, servicii de calitate prestate de angajatii primariei si inca trei parcari in centrul orasului, tot vor fi probleme de trafic. „Si aceasta pentru ca orasul nu a fost proiectat pentru ceea ce se intampla la ora actuala. Un prim pas ar fi acela de a-i convinge pe ploiesteni sa-si lase masinile acasa si sa foloseasca, pentru a merge la serviciu, mijloacele de transport in comun. La fel am dori ca si cetatenii altor localitati care lucreaza in Ploiesti sa-si lase masinile in parcarile de la intrarile in oras, pe care le vom amenaja, dupa care sa urce in autobuz sau tramvai. Acest lucru va fi posibil doar in momentul in care mijloacele de transport in comun vor functiona ca la carte, ceea ce si avem in vedere”, ne-a precizat edilul Ploiestiului. Pe agenda acestuia sunt, de asemenea, si alte masuri menite sa descongestioneze centrul orasului: „Studiem diverse solutii prin care oamenii care doresc, sa zicem, sa ajunga de la Bucuresti la Brasov cu masina, sa nu mai traverseze bulevardul. Altfel spus, fie sa o ia pe Centura de Vest – in conditiile in care aceasta se reabiliteaza mai repede – fie sa urmeze traseul Gara de Sud – Podul de lemn – Str. Sondelor s.a.m.d., evitand centrul orasului, care si asa este sufocat de masini. In sfarsit, un alt proiect avut in vedere este acela al desfiintarii liniilor de tramvai din centru si infiintarea altora, intre Gara de Sud si Gara de Vest, asemanator celor de pe Gh. Doja, pentru deplasarea rapida a cetatenilor dintr-un capat in celalalt al orasului”. Desigur, n-am scapat din vedere sa-l intrebam pe primar daca este multumit de activitatea functionarilor care lucreaza in cadrul Comisiei municipale pentru transport si siguranta circulatiei. „Ii asigur pe ploiesteni ca o sa analizez aceasta problema, deoarece si eu cred ca avem functionari care nu-si fac datoria. Daca nu doresc sa lucreze cu simt de raspundere, acestia vor trebui sa-i caute serviciu in alta parte”, a conchis Volosevici.
Dumitru CONSTANTIN