• Personal neautorizat si clauze abuzive ale firmelor care se ocupa de citirea repartitoarelor

Nu putine au fost sesizarile primite pe adresa redactiei de la ploiesteni care locuiesc la bloc si care, la fiecare inceput de iarna, se confrunta cu probleme legate de facturile la intretinere prea mari, de repartitoare citite necorespunzator sau apometre care inregistreaza mai mult decat ar trebui. De exemplu, locatarii blocului 3 de pe Strada Fratiei cred ca au fost trasi in piept cu repartitoarele de caldura, din cauza faptului ca, de fiecare data cand trebuie citit consumul aferent lunii in curs, ’’persoanele care vin sa o faca, sunt in varsta, nu vad foarte bine si nu sunt capabile sa se ocupe, corespunzator, de o astfel de problema’’. Pe de alta parte, intr-un alt bloc situat pe Strada Jianu, in plina explozie a costurilor mari la intretinere, s-au creat tabere opuse. Una formata din batranii care prefera sa stea in frig ca sa plateasca mai putin, dar care in acelasi timp aleg sa se incalzeasca de la aragaz, sporind consumul de gaze. Alta, formata din familiile tinere cu copii, care stau in caldura, dar care platesc mai mult ca atunci cand nu aveau repartitoare. Astfel, sunt obligati si ei sa stea in frig pentru a se proteja impotriva abuzului creat de inregistrarea eronata a consumului, ceea ce nu este corect. Hotararea Guvernului nr. 1588/2007 privind Normele de aplicare a Legii nr. 230 din 2007 a asociatiilor de proprietari, prin art. 40 alin. (1) imputerniceste comitetul executiv al asociatiei de proprietari sa stabileasca, prin decizie scrisa, un regulament propriu pentru repartizarea contravalorii caldurii in cazul celor care au optat pentru montarea repartitoarelor. Acesta trebuie sa cuprinda prevederi cu privire la modul de citire, de calcul si de repartizare a contravalorii consumurilor respective. Prin urmare, nu firmele trebuie sa faca acest lucru. Pe de alta parte, in cazul problemelor foarte grave ce apar din cauza serviciilor prestate de respectivele firme, rezilierea contractului se poate face simplu, printr-o Notificare transmisa prin posta, cu confirmare de primire, adresata firmei, prin care i se aduce la cunostinta ca, incepand cu o anumita data, se considera incetat contractul pe motiv ca asociatia de proprietari este nemultumita de serviciile prestate si de modul de calcul. Reprezentanti ai OJPC Prahova sustin ca presedintele asociatiei sau membrii comitetului nu trebuie sa se sperie de amenintarile firmei, pentru ca acele clauze contractuale prin care firmele au impus termene de 10 ani sau asa-zise despagubiri de mii de euro sunt abuzive. Legile din Romania sunt de partea consumatorilor in cazul spetelor de acest gen.
Catalina STROE

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentEUROPAREREA MEA
Articolul următorSportivii electorali