Din primavara acestui an, in zona din spatele Garii Comarnic exista un trafic aproape la fel de intens ca si in fata cladirii respective, pe DN1, numai ca nu este vorba despre autovehicule, ci despre utilaje de constructii de tot felul. De asemenea, in jurul lor roiesc o multime de oameni, fiecare cu misiunea sa. Practic, peste aproximativ doi ani, cand sunt prevazute a fi terminate lucrarile de reabilitare si modernizare a liniilor de cale ferata Campina – Predeal, Gara Comarnic plus anexele aferente vor arata cu totul altfel, adica la standarde europene. Tronsonul de cale ferata Campina – Predeal, in lungime de 47,77 de kilometri, este parte integranta a Coridorului IV – Pan European, iar fondurile aferente acestei investitii provin din Programul ISPA.
Pana in momentul de fata – potrivit informatiilor comunicate de conducerea Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, beneficiarul acestei investitii – au fost executate o serie de lucrari de constructii civile in statiile CFR de pe tronsonul amintit, lucrari de infrastructura si suprastructura, linii de semnalizare, telecomunicatii sau de protectie a liniilor de cale ferata. Fara a intra in detalii tehnice, precizam ca este vorba despre demolarea si refacerea liniilor de cale ferata si a peroanelor, executia unor platforme pentru montarea liniilor noi de cale ferata, montarea unor aparate de cale ferata noi, realizarea unor lucrari de drenaj in zona liniilor si a peroanelor etc. In urma licitatiilor internationale organizate de statul roman, aceste proiecte au fost castigate de diverse companii straine, valoarea lucrarilor executate si decontate pana acum insumand aproape 279.000 de euro. Valoarea intregului proiect de reabilitare se ridica, insa, la aproape 290 de milioane de euro. Sursele de finantare provin de la Uniunea Europeana (in procent de 75 la suta), iar restul de 25 la suta – de la bugetul statului. Conform contractului si a graficului de executie, termenul de finalizare a intregii investitii este sfarsitul anului 2010. „Principalele beneficii aduse sectorului transporturi feroviare din Romania, prin implementarea acestor proiecte de modernizare, vizeaza imbunatatirea conditiilor de transport, cresterea sigurantei pasagerilor, in conditiile unor viteze de circulatie mult sporite – 160 km/h pentru trenurile de calatori, respectiv 120 km/h pentru cele de marfa”, ne-a declarat Oana Branzan, sefa Biroului de presa al Companiei Nationale de Cai Ferate. Suntem curiosi sa vedem daca, in noile conditii, vor mai exista intarzieri, uneori cu orele, ale trenurilor, cum se intampla in prezent.
D. CONSTANTIN














