Certificatul de cazier fiscal pentru persoanele fizice sau juridice, cu domiciliul fiscal in judetul Prahova, se obtine de la DGFP Prahova, cu sediul in Str. Aurel Vlaicu nr 22, parter, camera 001, numai la cererea scrisa a celor interesati. In cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice sau juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentatilor legali ai persoanelor juridice care au savarsit fapte sanctionate de legile financiare, vamale, precum si de cele care privesc disciplina financiara. Actele necesare obtinerii certificatului de cazier fiscal sunt urmatoarele: a) pentru persoanele juridice: cerere tip (pusa la dispozitie gratuit de biroul gestionare cazier fiscal); certificat de inregistrare fiscala (copie si original); actul care atesta numirea reprezentantului legal (actul constitutiv cu toate modificarile intervenite sau alte documente doveditoare), copie si original; actul de identitate al reprezentantului legal (copie sau original); imputernicire a persoanei desemnate, in caz de neprezentare a reprezentantului legal; actul de identitate al persoanei desemnate (copie si original); taxa in suma de 20 de lei; b) pentru persoanele fizice: cerere tip (pusa la dispozitie gratuit de biroul gestionare cazier fiscal); actul de identitate (copie si original, dupa caz); procura autentica sau imputernicire avocationala , in caz de neprezentare a titularului; actul de identitate al persoanei imputernicite (copie si original); taxa in suma de 20 de lei. Taxa se plateste la DGFP Prahova – Trezoreria Ploiesti, intrarea din Str. Rudului sau camera 005. Eliberarea certificatului de cazier fiscal se face numai personal contribuabilului, respectiv reprezentantului/imputernicitului, sub semnatura. Certificatul se obtine pe loc si este valabil 30 de zile calendaristice. Scopurile pentru care se solicita cazier fiscal de la DGFP Prahova sunt urmatoarele: inscrierea in registrul asociatiilor si al fundatiilor, de catre asociatii si membrii fondatori ai acestora; participarea la licitatie; obtinerea de credite sau prelungirea liniei de credit; la angajare; participarea la examen la Institutul National de Magistratura, Curtea de Apel pentru consultant fiscal, grefieri; autorizare ANRE, ANRGN, CNVM; schimbare de nume sau prenume; obtinere de vize la diferite ambasade etc.