• Interviu cu Thierry Chazelle, director general al SC Veolia Service pentru Mediu SA Ploiesti
– A trecut un an si jumatate de cand compania Veolia este la Ploiesti. Cum apreciati aceasta perioada?
– Dupa o perioada de descoperiri si de adaptari la constrangerile locale, am facut eforturi considerabile atat de ordin material, cat si uman. Astfel, de la 1 ianuarie 2007, am investit peste 1,3 milioane de euro numai in dotarea cu utilaje performante si am creat inca 100 locuri de munca. In acelasi timp, am organizat campanii de sensibilizare a populatiei fata de protectia mediului inconjurator, am participat la doua campanii nationale de colectare a deseurilor DEEE – suportand integral cheltuielile – si ne-am angajat intr-o politica permanenta de imbunatatire a calitatii serviciilor si a securitatii si sanatatii in munca.
– Ce probleme intampinati in activitatea dv?
– Am preluat un contract, aproape de termenul initial de finalizare, cu bune si rele. Am intalnit probleme normale de exploatare pe care le-am surmontat ca urmare a investitiilor facute si a angajarilor considerabile. Fireste, mai sunt dificultati care vin din faptul ca un contract incheiat acum 6 ani poate sa nu corespunda pe alocuri realitatii de astazi, nevoilor si asteptarilor ploiestenilor.
– La ce va referiti, concret?
– De exemplu, putini oameni stiu ca nu raspundem de spatiile verzi sau ca obiectul contractului nostru este acela de a colecta deseurile din recipienti si nu de a face precolectarea la ghenele blocurilor turn. Exista neconcordante, la ora actuala, intre contractul nostru si Regulamentul de salubrizare al orasului. Spre exemplu, nu este clar definit ce se intampla cu deseurile abandonate, cine plateste pentru colectarea lor, atunci cand cetatenii nu utilizeaza mijloacele de colectare puse la dispozitie in platforme si nici nu fac apel direct la noi pentru a le prelua.
– Cu ceva timp in urma, in presa aparea stirea ca ati depus o cerere de marire a tarifului, atat pentru populatie, cat si pentru serviciile prestate catre Primaria Ploiesti. Confirmati?
– De trei ani nu a mai fost modificat tariful pentru colectarea gunoiului menajer, iar de un an si jumatate nici cel privind deseurile stradale. Fiecare poate sa observe cum au evoluat preturile la carburanti, salariile – care sunt numai cateva elemente luate in calcul la prestatiile pe care le facem. Cum tariful actual nu ne mai permitea o exploatare normala, am facut o cerere de marire a acestuia, ce vizeaza reechilibrarea economica a activitatii companiei.
– Credeti ca veti obtine aceasta crestere de tarif?
– Sunt increzator pentru ca cererea noastra este nu numai rezonabila, ci si justificata; in acelasi timp, nu cerem decat simpla aplicare a contractului.
– Care sunt perspectivele din punctul dv. de vedere?
– Restabilirea echilibrului economic al activitatii companiei ne va permite sa trecem la o etapa superioara in ameliorarea serviciilor noastre, in profitul cetatenilor. Pe termen lung, ambitia noastra este de a continua munca pe care am inceput-o la Ploiesti.
(P).
D. CONSTANTIN














