Transportul in comun prin centrul celui de-al doilea municipiu al judetului este, din nou, in suferinta. Traseele microbuzelor care aduc in Campina locuitori din comunele invecinate nu mai au voie, de la 1 iulie 2008, sa mai treaca prin „buricul” orasului. Temeiul juridic il constituie o hotarare a consilierilor municipali de la sfarsitul mandatului trecut, prin care s-a stabilit ca mijloacele de transport interurban sa nu mai circule pe Bulevardul Carol I, principala artera a localitatii. De fapt, nici microbuzele nu se mai pot numi, astazi, maxi-taxiuri, deoarece, conform ultimelor prevederi legislative, ele devin, de acum, autobuze. Dupa numeroase proteste ale transportatorilor locali si o interventie a Consiliului Judetean, care stabilise, la vremea respectiva, anumite rute, ce nu mai puteau fi schimbate, s-a revenit la traseele initiale. Recent, legislativul prahovean a organizat si aprobat noi licitatii in intreg judetul, incluzand printre acestea si hotararea Consiliului Local Campina de deviere a traficului celor mai multe mijloace de transport de persoane pe strazi de la marginea urbei. Singurele microbuze care mai trec, in prezent, prin centrul orasului sunt cele care deservesc doua trasee: Gara – Banesti si Campina – Urleta. Celelalte vor fi obligate sa foloseasca centura de ocolire a orasului, adica sa circule pe strazile Ecaterina Teodoroiu si Orizontului. Principalul motiv pentru care a fost luata aceasta masura il constituie descongestionarea traficului pe Bulevardul Carol I si reducerea poluarii in zona centrala a municipiului. Treaba aceasta nu va fi, deloc, pe placul navetistilor si al locuitorilor din zona suburbana, dar situatia prezentata pare a avea un sens ireversibil. Cei mai dezavantajati sunt considerati a fi cei mai tineri navetisti: scolarii si elevii care locuiesc in comunele inconjuratoare Campinei. Masura le vine ca o manusa locuitorilor care domiciliaza pe principala artera a orasului. Conform licitatiilor facute de Consiliul Judetean si aprobate de catre Autoritatea Rutiera din Romania, devierea traficului este valabila pentru urmatorii patru ani.
Adrian BRAD