Romanii nascuti intre 1964-1978, care si-au petrecut copilaria si adolescenta in perioada comunista si au crescut fara branduri internationale, sunt in prezent cei mai avizi consumatori, atrasi de produsele de lux, releva un studiu ale carui rezultate au fost date publicitatii.
Conform studiului, ei sunt, in prezent, cei care au cea mai mare putere de cumparare, conduc sectorul privat si sunt consumatori ferventi de marci si evenimente, cei care isi influenteaza parintii, azi pensionari, si copiii. Spre deosebire de generatia similara din vestul Europei si America de Nord, in Romania, aceasta generatie incearca sa recupereze perioada de privatiuni pe care a traversat-o. Conform statisticilor, aceasta este si generatia cea mai numeroasa din Romania (35%). Potrivit studiului aceasta, generatie este optimista, ambitioasa si cauta in permanenta echilibrul. Studiul mai releva faptul ca, desi romanii generatiei amintite considera ca locul de munca este foarte important, totusi se simt rareori rasplatiti conform asteptarilor. De asemenea, schimbarile de job sunt mai frecvente in Romania decat in 14 dintre tarile implicate in studiu. Acest aspect este confirmat si de faptul ca romanii sunt mai nerabdatori si idealisti in efortul lor de a-si atinge scopurile. Locul de munca este considerat de romani mai important decat il considera repondentii din alte 12 tari analizate in studiu.
Preferatii generatiei sunt Mos Craciun, Beatles, Phoenix, Florin Piersic si Charlie Chaplin. In categoria personajelor negative intra nume ca Darth Vader sau Saddam Hussein. Reprezentantii acestei generatii sunt mai atrasi de brandurile de lux si de cele care le confera un anumit statut social, iar 28%–35% dintre reprezentanti resping marcile traditionale romanesti, precum Gambrinus, Eugenia sau Carpati.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLUMEA IN CARE TRAIM
Articolul următorO repetitie utila