Cozi imense in fata ghiseelor

Nu mai devreme de saptamana trecuta, a fost agitatie mare pe strazile municipiului; oamenii se pregateau, care mai de care, pentru Sarbatorile de Pasti, magazinele erau pline, iar cozile – interminabile. Cand credeam ca lucrurile s-au reasezat la locul lor, ne izbim, acum, de o alta problema: cum programul institutiilor publice ploiestene a fost destul de „lejer”, in ultima perioada, cetatenii nu au apucat sa-si plateasca facturile, pensionarii sa-si rezolve problemele pe la Casa Judeteana de Pensii Prahova, iar lista ar putea continua. Astfel, oficiile postale au fost luate cu asalt de ploiestenii dornici sa-si achite facturile la utilitati sau sa-si ridice pachetele trimise de rudele din strainatate, in posesia carora nu au reusit sa intre de saptamana trecuta. Multi dintre ei au fost nevoiti sa astepte, ore intregi, la cozi care pareau ca nu se mai termina. Stresul a facut ca unii ploiesteni sa se enerveze si sa se ia la cearta intre ei, uitand, parca, regulile de bun simt si faptul ca se aflau, totusi, intr-o institutie publica. „Acum am venit sa achit factura la telefon, daca nu platesc vin repede sa il opreasca, dar sa ia o masura pentru diminuarea cozilor nu sunt in stare. Pana in Paste la fel am stat, aproape o ora, pentru a trimite doua felicitari. Este inadmisibil! A devenit un chin pentru mine sa vin la posta sa cumpar un plic sau sa platesc o factura“, ne-a declarat Maria Ion, una dintre persoanele cu nervii intinsi la maximum. Legat de aceasta problema, Lidia Serbanoiu, seful Oficiului Judetean de Posta Prahova, ne-a declarat: „Aglomeratia s-a creat din cauza zilelor libere, in care nu s-a lucrat. Oamenii vin sa plateasca facturi, roviniete. Oricum este o situatie temporara, care speram sa nu dureze mai mult de o zi sau doua“. Nici la Casa Judeteana de Pensii situatia nu era, ieri, diferita. Vacarmul parea ca nu se mai termina. Ore intregi, cetatenii au stat la cozi interminabile pentru a depune o cerere de pensionare sau pentru recalcularea acesteia. Mai mult, pensionarii care doreau sa afle si alte informatii (cum ar fi obtinerea biletelor in statiunile de tratament sau a celor pentru calatoriile gratuite cu trenul) au fost nevoiti sa petreaca alte ore pe la ghiseele institutiei si sa mai indure, uneori, incoerenta informatiilor oferite de angajatii statului – la salariile carora au contribuit si varstnicii – dar si impolitetea cu care acestia sunt tratati. „Am si eu o varsta si am muncit pentru banii acestia. Cum este posibil ca o femeie de 30 de ani sa se rasteasca la mine?”, ne-a declarat un batran de 76 de ani, care statea la coada pentru a-si depune cererea de recalculare a pensiei. In replica, directorul institutiei, Dumitru Ion, ne-a declarat:” „Ne-am asteptat ca dupa sarbatori, numarul persoanelor care vin la noi sa creasca. Din acest motiv, am suplimentat si numarul angajatilor de la ghisee si nu numai. Am avut de acordat mai multe ajutoare de deces atat in saptamana premergatoare Pastelui, dar si dupa, precum si repartitia biletelor de tratament aferente lunii mai. Cu batranii se lucreaza mai greu, dar noi ne dorim ca ei sa plece multumiti si lamuriti de la noi. Tocmai pentru a le asigura un plus de confort am suplimentat numarul scaunelor din hol, am pus chiar si un televizor, astfel incat sa le asiguram pensionarilor conditii cat mai bune cu putinta“. In aceeasi situatie, s-au aflat, ieri, si cetatenii care s-au „incumetat” sa mearga sa-si plateasca facturile la gaze si la lumina.
Catalina STROE