In numarul de marti, 1 aprilie, al ziarului nostru, sub titlul „Politia recomanda/ Un nou sistem de asigurare: stanga-dreapta si iar stanga”, se facea o atentionare asupra riscului pe care il reprezinta, pentru conducatorii auto, prezenta pe sosele a ceea ce ce numeste, generic, moped (motoreta, motocicleta, motoscuter s.a.). In respectivul articol erau atentionati conducatorii auto asupra riscului de a-i accidenta pe cei care circula pe doua roti (aparitia intempestiva in intersectii, fenomenul de „crosetare” printre autovehicule etc), manevre care pot pune in pericol siguranta motociclistului. Pe de alta parte, comisarul sef Constantin Tatuc, sef al Serviciului Politie Rutiera Ploiesti, avertiza asupra faptului ca, odata cu venirea primaverii, va creste numarul celor care apeleaza la mijloacele de transport pe doua roti. Dar, si, implicit, asupra riscului de accidente, drept pentru care, sfatuia soferii sa se asigure „mai intai in partea stanga, apoi in dreapta si, din nou, in stanga, fiindca sunt fractiuni de secunda in care poate sa apara un mopedist in fata autoturismului, iar conducatorul acestuia nu poate invoca scuze de genul „Nu l-am vazut” sau pe „Mi-a aparut ca din senin””.
La o saptamana dupa interviu, a fost semnalat si primul accident, din nefericire, mortal. Astfel, in ziua de 7 aprilie, un autoturism Dacia Logan s-a angajat in depasirea unui motoscuter, la iesirea din comuna Filipestii de Padure. Moment in care conducatorul acestuia, D.Daniel, de numai 20 de ani, s-a dezechilibrat, lovindu-se de autoturism si decedand.
In acest context, politia revine cu noi recomandari, de data aceasta pentru cei care folosesc mijloace de deplasare pe doua roti. Astfel, se recomanda: folosirea castii de protectie ( 80% dintre cei care conduceau scuterul si nu aveau casca de protectie au suferit leziuni cu efecte iremediabile); castile nu limiteaza vizibilitatea sau capacitatea de auz, cum de obicei se crede, mentinand un unghi de 210 si diminuand zgomotul creat de vant si de motor, permitand astfel motociclistului sa distinga mai bine sunetele; in mijlocul traficului nu este important doar sa vezi, ci sa fii vazut; evitarea demararii in tromba, in intersectii, sau in alte locuri cu vizibilitate redusa; depasirea sa fie facuta intotdeauna pe partea stanga si nu pe dreapta ( fenomenul „crosetarii”, amintit mai sus).
(F.T.)

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLA INCHIDEREA EDITIEI
Articolul următorC A M P I N A