Parintii – chemati sa lupte pe frontul violentei scolare

Conducerea Scolii „George Enescu” din Sinaia a initiat o serie de intalniri cu parintii elevilor din clasele 5-8, scopul acestora fiind acela de a discuta despre pericolul inmultirii manifestarilor violente ale elevilor.
„Nu incercam decat sa prevenim ca tot ceea ce vedem la televizor sa se intample si la noi in scoala. Deocamdata, n-avem cazuri de felul celor mediatizate la jurnalele de stiri si speram sa nu avem niciodata. Trebuie sa-i facem pe parinti sa inteleaga ca atitudinea copiilor lor este afectata de foarte multi factori exteriori, la care, de regula, acestia se expun atunci cand stau acasa: televizorul, Internetul sau muzica pe care o asculta”, ne-a spus Simona Tudor, director adjunct la Scoala „George Enescu”.
Mai multe cadre didactice au incercat sa le prezinte parintilor cateva lucruri pe care acestia le cunosteau mai putin.
Una dintre „noutati” a fost aceea ca multi copii pleaca de-acasa cu doua randuri de haine. Ies pe usa casei cu o vestimentatie conforma cu „moda” agreata de parinti, iar in clasa intra cu bluze care abia le acopera sanii sau cu fuste care abia le ajung pana la jumatatea coapsei.
Alta ar fi ca elevii au o placere morbida de a filma cu telefonul mobil bataile izbucnite in jurul lor si de a posta imaginile respective pe Internet. „Bataia fizica este singurul fel de a-si face dreptate la care recurg. Aproape ca nu vor sa accepte ca exista si altele”, a dezvaluit Constanta Breslasu, profesor consilier de asistenta psihopedagogica.
Arsenalul de corectii la care profesorii pot face apel pentru a schimba comportamentul tine-rilor este destul de restrans, in opinia cadrelor didactice. Scaderea notei la purtare nu este deloc o „arma” suficient de convin-gatoare cu care profesorii ii pot pedepsi pe cei indisciplinati – a aratat Simona Tudor. „Se bazeaza pe faptul ca dvs, parintii, o sa veniti la noi si o sa ne rugati sa-i trecem clasa si, intr-un final, vor si scapa de pericolul repetentiei”.
Cand merg in excursii, personalitatea lor se schimba in mod fundamental, unii dintre elevi devenind de recunoscut: „Sunt cu totul altii. Fete pe care le credeam timide nu se mai dezlipesc de baieti, cei pe care ii stiam ca fiind extrem de linistiti devin agitati…De regula, cand ajungem intr-un oras mare, ne intreaba: «In afara de McDonald’s, chiar am mai putea vizita ceva aici?»”, a spus o alta profesoara.
Desi, potrivit Simonei Tudor, intalnirea cu parintii (foto) s-a bucurat de un succes neasteptat, principalul neajuns al dialogurilor dintre profesori si parinti pare sa fie acela ca, intotdeauna, la astfel de reuniuni participa doar parintii copiilor „fara probleme”, nu si cei ai copiilor „cu probleme”.
Ionut STANESCU