„Oferim gratis mancare”. Acest anunt ar aduna, probabil, in orice moment cateva sute de oameni dispusi sa se calce in picioare pentru a lua masa fara sa plateasca. Paradoxal, o astfel de situatie nu este valabila numai in cazul in care oamenii primesc ceva gratis. Un exemplu concret este injosirea pe care o suporta pensionarii la ghiseele Casei de Ajutor Reciproc (CAR) Ploiesti. Aici, zilnic, sute de batrani se inghesuie la cozi de zeci de metri pentru a-si achita ratele la imprumuturile facute si cotizatiile curente. Problema majora este reprezentata de faptul ca programul de lucru cu publicul este de doar 3 – 4 ore pe zi. Iar in cadrul institutiei functioneaza 10 ghisee care fac fata cu greu numarului mare de solicitari. Ca o explicatie la aceasta situatie, Virgil Manolache, presedintele CAR, ne-a declarat: „Avem, intr-adevar, o problema in acest sens. Cu toate ca sunt suficiente ghisee, zilnic, cotizantii stau la coada. Nu putem sa prelungim programul de incasari, intrucat casierele sunt angajate cu jumatate de norma, iar noi, in momentul de fata, le platim din bugetul propriu. Mai mult nu ne putem permite. Din punctul meu de vedere, mi-as dori sa fac mai mult, dar nu se poate”. Se pare ca, de cele mai multe ori, oamenii vin sa-si achite datoriile in perioada imediat urmatoare incasarii pensiilor, acesta fiind unul dintre motivele aglomeratiei. „Este inadmisibila situatia in care ne pun in fiecare luna. Noi venim aici sa le dam bani, nu sa le luam. Suntem clientii lor si ar trebui sa ne trateze mai uman. Nu de putine ori, mi s-a intamplat sa mi se inchida geamul in nas, pentru motivul ca s-a terminat programul de incasari. Este bataie de joc!”, ne-a declarat una dintre pensionarele care asteptau, ieri, sa achite cotizatia.
Catalina Stroe