Transportul public nu este atractiv pentru calatori
Transportul public ploiestean nu este suficient de atractiv pentru cetateni, in trafic au loc blocaje, pistele de biciclete nu sunt in totalitate semnalizate, iar locurile de parcare sunt insuficiente. Acestea sunt doar cateva dintre concluziile unui studiu – in termeni europeni master-plan – realizat in resedinta judetului Prahova de catre trei firme straine pe tema sistemul de transport public. Directorul Directiei de Mobilitate si Trafic Urban din cadrul Primariei Ploiesti, Nicolae Nan ne-a declarat: “Problemele care reies din acest studiu erau cunoscute de catre municipalitate, insa, nu exista un document oficial care sa le si contina. In felul acesta, va fi mai usor, pe viitor, sa se gaseasca si solutii. Spun asta, deoarece, si in sedinta Comisiei de Circulatie din cadrul Primariei Ploiesti, de exemplu, parerile erau impartite intre reprezentantii administratiei si cei ai politiei. Acum, ne putem baza propu-nerile pe o analiza concreta realizata de catre specialisti in domeniu”.
Legat de transportul public a reiesit faptul ca acesta ar trebui modernizat astfel incat ploiestenii sa prefere sa utilizeze mijloacele de transport in comun in detrimentul autovehiculelor proprietate personala. In acest sens, se recomanda sporirea gradului de confort din mijloacele de transport in comun, marirea vitezei autobuzelor si a troleibuzelor, crearea unei benzi de mers separate pentru mijloacele de transport in comun, precum si acordarea prioritatii, in intersectii, de catre celelalte autovehicule participante la trafic. “A fost analizata si mobilitatea cetatenilor din municipiu, iar din acest punct de vedere s-a stabilit ca zonele cele mai circulate sunt centrul, vestul si zona de nord-vest. Pentru a impiedica blocajele inregistrate acum pe Bulevardul Independentei, ar trebui sa se foloseasca rute ocolitoare si totodata sa se sa instaleze si panouri de avertizare a soferilor cu zonele blocate din oras, astfel incat acestia sa isi poata stabili, din timp, un alt traseu de mers. Totodata, master-planul ne spune ca este necesara amplasarea camerelor de supraveghere astfel incat sa se poata vedea daca un autovehicul intra pe culoarea rosie in intersectie s.a.m.d”.
Specialistii au mai stabilit si ca starea infrastructurii pentru circulatia tramvaielor este sub standard, aceasta necesitand imbunatatiri. In acest sens, interlocutorul nostru ne-a mai precizat: “Anul acesta va incepe reabilitarea liniei de tramvai de pe traseul 102 si se va incerca, acolo unde este posibil, sa se realizeze o cale de rulare separata pentru tramvaie, asa cum s-a inceput in zona de vest, pe tronsonul Cinematograful “Modern” – Gara de Vest”.
In privinta punctelor slabe ale transportului public, se mai precizeaza ca troleibuzele au un grad mare de uzura si din aceasta cauza, consumul de electricitate este mare si ca, 50% din totalul calatorilor care folosesc mijloacele RATP beneficiaza de reduceri.
La puncte forte, studiul apreciaza faptul ca mijloacele de transport public acopera toata zona municipiului, ca reteaua este bine organizata si ca flota de autobuze a fost modernizata.
Camelia NASTASE














