Soferii care se vor indrepta spre Buzau sau vor intra in Ploiesti pe poarta de est, la intrarea pe podul de peste calea ferata Ploiesti-Valenii de Munte, nu vor mai gasi indicatorul „Santier in lucru”. Din aceasta dimineata, se circula pe ambele sensuri ale pasajului de pe strada Strandului, la iesirea pe DN1B Ploiesti-Buzau. Ieri au fost finalizate lucrarile de consolidare la infrastructura si suprastructura podului. Demarate in luna august anul trecut, initial, lucrarile erau programate sa dureze un an, insa, din cauza viciilor ascunse pe care constructorul le-a descoperit in timpul efectuarii reparatiilor, pana la finalizare a mai fost nevoie de inca doua luni. Acest pasaj a fost realizat dupa un tragic accident din anul 1969, cand un autobuz s-a ciocnit cu un tren. Si ca nenorocirea sa nu se mai repete, in 1970 a inceput construirea podului care s-a finalizat trei ani mai tarziu. Practic, de atunci, este prima consolidare de care a avut parte pasajul amintit. In lungime de 373,35 metri podul are acum o noua imagine. Dupa cum ne-au declarat reprezentantii firmei care a realizat investitia – Star T&D – prin directorul tehnic Florin Constantinescu, lucrarile au fost extrem de ample si laborioase: s-a decopertat pana la grinzi, s-a turnat o placa de beton armat groasa de 20 de cm, s-a pus hidroizolatie si s-a facut protectia acesteia, apoi s-au turnat doua straturi de asfalt. Pasajul are o parte carosabila de 14 m latime si au fost amenajate inclusiv piste pentru biciclete – de 1,6 m – amplasate intre trotuar si partea carosabila, cate una pe fiecare sens. Totodata, au fost inlocuiti si parapetii metalici, dar si stalpii de iluminat. In cursul zilei de astazi, daca soarele va fi la fel de generos ca ieri, se va realiza si marcajul.
Nicoleta DUMITRESCU